اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398
کد 3934

پاک سرشت در آئین امضاء تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آماده همکاری با سایر دستگاه ها برای توانمندسازی نیروی کار هستیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اثربخشی و نتیجه بخش بودن آموزش های مهارتی تأکید کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اثربخشی و نتیجه بخش بودن آموزش های مهارتی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی  و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان در نشست مذکور که با حضور محمود پاکدل، معاون تعاون، کار و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  و جمعی از مسئولان دو مجموعه برگزار شد، اظهار امیدواری کرد؛ مجموعه اقدامات و فعالیت های ما موجب رضای خدا و شهدا باشد و رونق فرهنگ دستگیری و ایثار و اعتلای کشور گردد.
پاک سرشت با بیان اینکه امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران را در ابتدای سال 98 به فال نیک می گیریم، گفت: امیدوارم آثار و برکات امضای این تفاهم نامه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «رونق تولید» نامگذاری شده است، سبب رونق فعالیت های سازمان و حوزه اشتغال کشور شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مأموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توانمندسازی مهارتی جوانان، افراد جویای کار و شاغلان است، بر  نتیجه بخش بودن و اثربخش بودن آموزش های مهارتی تأکید کرد.
پاک سرشت افزود: یکی از دغدغه های ما در سازمان این است که، چه اندازه از فعالیت های سازمان در چرخه ای از فعالیت های هم افزا با دستگاه های دیگر قرار دارد و به برنامه ای  که آثار و نتایج مشخصی برای گروه های هدف مختلف دارد،  تبدیل می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه این دغدغه در قالب تفاهم نامه با دستگاه ها صورت می گیرد، گفت: در تفاهم نامه های منعقده با سایر دستگاه ها،  آنچه برای ما مهم است این است که  آموزش های اثربخشی را برای گروه هدف خاصی که نیازمند آموزش های مهارتی است،  ارائه می دهیم که مجموعه این فعالیت ها نتیجه خوبی برای آن گروه هدف داشته باشد.
پاک سرشت با بیان اینکه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تنها دستگاه متولی آموزش های مهارتی غیر رسمی است، گفت: خوشحالیم دستگاه های اجرایی این آمادگی را دارند در بخشی از فعالیتهای توانمندسازی به آموزش های مهارتی نگاه مساعد دارند و این یک تحول مهم در در حوزه آموزش های مهارتی است.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک شاهد نتیجه و ثمرات این نگاه نسبت به آموزش های مهارتی باشیم.
پاک سرشت با اشاره به اهمیت و جایگاه گروه های هدف این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه فرآیند و چرخه اشتغال گروه هدف طراحی شده و این اثربخشی آموزش های مهارتی را بیشتر نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در تفاهم جدید  با بنیاد شهید و امور ایثارگران چند برنامه در نظر گرفته شده که کمک می کند این تفاهم نامه آثار مشهودتر و قابل ارزیابی برای گروه هدف مشترک مان داشته باشد، گفت: یکی از این برنامه ها این است که در این تفاهم به سمت اشکال جدیدی از فعالیت هایی که نسبت بیشتری با اشتغال و کارآفرینی دارند حرکت می کنیم.
وی گفت:  دومین برنامه در تفاهم نامه جدید این است که آموزش های مهارتی را متنوع تر و مبتنی بر سفارش ارائه دهیم.
پاک سرشت در ادامه تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، اگر فردی ایده کارآفرینی داشته باشد، می تواند در راستای اجرایی کردن ایده خود،  از امکانات، تجهیزات  و مشاوره مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، بهره مند شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش دو گانه یکی از موضوعات مورد تأکید در این تفاهم نامه است که به اشتغال پذیر شدن گروه هدف کمک بیشتر می کند.
وی تصریح کرد: آموزش دوگانه به این صورت است که هر آنچه که فرد آموزش می بیند بتواند در محیط واقعی کار تمرین و تجربه کند و این گامی مهم در اثربخشی  و اطمینان بخشی به آثار آموزش است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این سازمان آماده همکاری با سایر دستگاه های اجرایی در راستای توانمندسازی مهارتی نیروی کار خود است.