اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398
کد 3962

برای اولین بار در مجتمع مس سونگون ورزقان صورت گرفت:

اجرای دوره آموزش اپراتور جرثقیل های سقفی پوش باتومی برای کارکنان این مجتمع

در راستای ارتقاء صلاحیت های فنی و حرفه ای، افزایش دانش فنی و شایستگی های شغلی، دوره اپراتور جرثقیل های سقفی پوش باتومی بصورت مشارکتی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در مجتمع معدنی مس سونگون برای شاغلین شرکت مهندسی و معدنی مس نوآوران برگزار گردید.
اجرای دوره آموزش اپراتور جرثقیل های سقفی پوش باتومی برای کارکنان این مجتمع
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای ارتقاء صلاحیت های فنی و حرفه ای، افزایش دانش فنی و شایستگی های شغلی، دوره اپراتور جرثقیل های سقفی پوش باتومی بصورت مشارکتی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در مجتمع معدنی مس سونگون برای شاغلین شرکت مهندسی و معدنی مس نوآوران برگزار گردید.
ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان، ضمن اعلام این خبر افزود: مصائب و دشواری کار در معادن، این فعالیت را جزو دشوارترین مشاغل در جهان کرده است. از این‌رو ایمنی در معادن، جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان معدنی است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش به افراد شاغل در معادن درحوزه های کاری مختلف بیش از هر موضوع دیگری باید در اولویت قرار بگیرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و یکی از وظایف اصلی این سازمان، آموزش کارگران ساده و ماهر است. این سازمان دوره‌های آموزشی برای کارگران برگزار می کند اما این کلاس‌ها تکلیفی نبوده و بهره ‌برداران نیز موظف به استخدام کارگر آموزش‌دیده نیستند. در واقع می‌توان گفت کارگران در ایران آموزش تخصصی ندیده‌اند و فقط کار می‌کنند.
ابوالفضل آتمیانلو اظهار داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت آموزش، جلسه نیازسنجی در سال گذشته با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی و معدنی مس نوآوران و هیات همراه، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان تشکیل و بعد از بحث و تبادل نظر مقررگردید دوره های مورد نیاز کارکنان این شرکت بصورت مشارکتی و درقالب قرارد داد آموزشی و مالی برگزارگردد.
دوره اپراتور جرثقیل های سقفی اولین دوره در قالب قرارداد آموزشی- مالی خروجی جلسه فوق در سال 98 می باشد.