اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 23 ارديبهشت 1398
کد 3965

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

مهارت افزایی نیروی کار، اولویت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است/ افراد دارای مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند

سلیمان پاک سرشت در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای میاندوآب با بیان این که مهارت افزایی نیروی کار، اولویت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است، گفت: افراد دارای مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند.
سلیمان پاک سرشت در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای میاندوآب با بیان این که مهارت افزایی نیروی کار، اولویت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است، گفت: افراد دارای مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس این سازمان در سفر به استان آذربایجان غربی، دهم اردیبهشت ماه جاری، ضمن بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران میاندوآب به همراه فرماندار و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با مربیان و مهارت آموزان این مرکز دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت ها قرار گرفت.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه این بازدید گفت: شرایط خوبی در کارگاه های مهارت آموزی این شهرستان حاکم است و امکانات مناسبی هم برای آموزش وجود دارد که جوانان این شهرستان باید از فضای بانشاط این مراکز در امر مهارت آموزی نهایت استفاده را بکنند.
پاک سرشت با بیان اینکه تلاش مدیران و مربیان مراکز مهارت آموزی میاندوآب به رونق اشتغال و تولید در این شهرستان کمک خواهد کرد، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته افراد دارای مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند.
وی افزود: مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری با تمرکز بر مساله مهارت نیروی کار، تقویت نیروی کار نیز خواهد بود و بنا به تعبیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که مهارت نیروی کار را تحریم ناشدنی عنوان کردند، اصل مهارت آموزی مهمترین اولویت کاری سازمان در سال جاری است.
پاک سرشت اظهار داشت: اولویت بعدی این سازمان در سال جاری سازماندهی دوباره تجهیزات و امکانات موجود متناسب با نیاز کارگاه ها خواهد بود و این مهم ابتدا از مراکز شروع و پس از مربیان به همکاری ها با بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی منجر می شود.
وی ادامه داد: امسال برنامه این است که از منابع سازمان به صورت بهینه استفاده کنیم و در این ارتباط ارتقای کیفیت آموزش ها، ارتقای استانداردها برای توانمندسازی نیروی انسانی و در بخشی هم ایجاد فرصت برای اشتغال مهارت آموزان در فراتر از مرزها تلاش خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: همچنین تمرکز روی گروه های هدف و جوامعی که بیشتر به مهارت آموزی نیاز دارد، دیگر برنامه های اولویت دار سال جاری است و این برنامه ها در استان های مرزی اجرا خواهد شد.
پاک سرشت افزود: زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، زندانیان و دانشجویان  از جمله جامعه هدف این سازمان برای مهارت آموزی است و امسال فعالیت ها متناسب با نیازها و استفاده بهینه از منابع و حرکت درمسیر توسعه که در استان وضع شده است، خواهد بود.
بنابر این گزارش، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، دهم و  یازدهم اردیبهشت سال جاری به  منظور بررسی وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای در استان آذربایجان غربی و  ظرفیت های استانی موجود به این استان سفر کرد.