اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 2 خرداد 1398
کد 3980

خبرگزاری آنا منتشر کرد:

طرح کارآفرینی مهارت بنیان در 180 مرکز آموزشی اجرا می شود

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان در 180 مرکز آموزشی این سازمان در سال جاری خبر داد.
طرح کارآفرینی مهارت بنیان در 180 مرکز آموزشی اجرا می شود
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفتگو با  خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان در 180 مرکز آموزشی این سازمان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از خبرگزاری آنا، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: شش هدف کلی را در اجرای این طرح دنبال می کنیم که عبارتند از:
1- تجاری ‌سازی و تکمیل زنجیره خلق ارزش مبتنی بر مهارت‌ های آموخته شده
2- توانمندسازی و افزایش خودباوری مهارت آموختگان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار
3- بهره مندی از ظرفیت های بلا استفاده مراکز ثابت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
4- حمايت وتسهیل گری در ايجاد و توسعه شركت­‌ هاي كوچك مهارت بنیان
5- تسهیل فرآیند کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مهارت آموختگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی
6- ترویج و گسترش فرهنگ، دانش و مهارت کارآفرینی
حاتم زاده همچنین در خصوص شیوه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان گفت: این طرح در 6 گام، عملیاتی و اجرا می شود که به ترتیب عبارتنداز:
گام اول: شناسایی مرکز،  مربی، کارگاه های واجد الشرایط
گام دوم: اعلام فراخوان برای برگزاری رویداد استارتاپی در جهت شناسایی افراد و تیم های کاری دارای ایده و طرح در حوزه هایی که کارگاه های مربوطه شناسایی شده اند. همچنین تعامل و ارتباط با سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی، سمن ها و کارآفرینان که می توانند به عنوان سرمایه گذاران و یا حامیان ایده ها و تیم های آموزشی به این طرح وارد شوند، و فراهم نمودن زمینه حضور آنها در زمان برگزاری رویداد.
گام سوم: برگزاری رویداد استارتاپی به صورت متمرکز در مرکز استان و یا در صورت امکان در سطح مراکز و انتخاب تیم ها با حضور فعال حامیان.
گام چهارم: شرکت در دوره های آموزشی گدار کسب و کار 1 و 2 (مجازی) و یا سایر دوره های مورد نیاز برای منتخبین با تشخیص استان و طبق شرایط برگزیدگان.
گام پنجم: تنظیم و مبادله قرارداد برای ارایه خدمات فنی با نماینده تیم، ثبت نام در پورتال سازمان و در دوره مهارت ویژه اختصاصی تیم و آغاز طرح در کارگاه
گام ششم: صدور تأئیدیه کارآفرین مهارت بنیان با تأیید مربی