اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 2 خرداد 1398
کد 3983

در نشست هم اندیشی اساتید مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب با اساتید دانشگاه اين شهرستان تاکيد شد:

گذراندن دوره کارآموزی دانشجويان در مرکز آموزش فنی حرفه ای بناب

نشست هم اندیشی مربيان مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بناب با مدیران گروه های آموزشی دانشگاه بناب با موضوع استفاده از پتانسیل های موجود در جهت ارتقا مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي، در ابتدای این نشست که بهروز آشام، رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بناب، و دکتر بابائیان، رئیس دانشکده فنی مهندسی، نیز حضور داشتند، رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي بناب ضمن ارائه گزارشي از فعاليت ها و آموزش هاي ارائه شده در مرکز بناب گفت: مقوله مهارت آموزی از جمله مولفه هاي مهم و مورد توجه نظام های آموزشی کشورهای پیشرفته به شمار می رود زیرا برای پرورش نسلی کارآمد و پویا باید راه های افزایش مهارت دانش آموزان و دانشجویان را گسترش داد. 
 
 
 دکتر جهانی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نيز گفت: این جلسه در ادامه جلساتی بود که با حضور مدیرکل  آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای  بناب برگزار شده است.
دکتر جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای اشتغال بسیار رقابتی شده است و ما امیدواویم با فراهم آوردن فضای مهارت آموزی در دانشگاه بناب بتوانیم قدم های مثبتی در اشتغال دانشجویان عزیز این دانشگاه برداریم، ما امیدواریم که بزودی تفاهم نامه ها و مصوبات لازم برای اجرایی کردن برنامه کارآموزی دانشجویان در آموزش فنی حرفه ای تهیه شده تا بتوانیم از تابستان امسال از امکانات مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بناب استفاده لازم را ببریم.
 
این نشست هم اندیشی که با حضور مربیان رشته های مختلف آموزش فنی حرفه ای  بناب و مدیران گروه های مختلف آموزشی علوم مهندسی دانشگاه بناب در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه تشکیل یافته بود، طرفین نقطه نظرات خود را درمورد استفاده از امکانات، تجهیزات و همکاری اساتید مطرح کردند. 

 
 
معرفی دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی در مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بناب یکی از تصمیمات این نشست بود که برای اجرایی کردن آن مقرر شد در اولین فرصت، جلسات تخصصی گروه های آموزشی با اساتید متخصص آن رشته در دفتر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تشکیل یافته و در مورد عناوین دوره های کارآموزی مورد نیاز، ساعات کارآموزی و جزئیات دیگرآنها بحث و گفتگو و تصمیمی گیری شود.

 
 
لازم به ذکر است اساتید گروه های مختلف دانشگاه بناب قبل از این جلسه بازدیدی از امکانات مرکز فنی حرفه ای شهرستان بناب داشتند.