اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 28 خرداد 1398
کد 4020

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هشترود خبر داد:

حضور چشمگیر غرفه مهارت با رویکرد " آموزش طباخی آبزیان " در جشنواره ماهگیری با قلاب در سد سهند این شهرستان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هشترود از حضور و مهارت افزایی در طبخ ماهی در غرفه آموزش مهارت مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در حاشیه جشنواره ماهگیری با قلاب در سد سهند هشترود طی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بابک موسوی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هشترود با اعلام این خبر گفت: جشنواره ماهگیری با قلاب در در روستای قزللو و مشرف به سد سهند با حضور جمع کثیری از علاقمندان برگزار گردید.
 





موسوی در ادامه افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای هشترود با ایجاد غرفه مهارت با آموزش پخت ماهی و انواع سس جهت تهیه طباخی آبزان  با هدف بهبود فرهنگ تغذیه حضور فعال و چشمگیری داشت.
وی هدف از ایجاد غرفه در حاشیه این نمایشگاه را فرهنگ سازی در استفاده از آبزیان و اضافه کردن آن در سبد غذایی خانوار عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به عدم استقبال قشری از مردم از آبزیان در سبد غذایی خانواده بدلیل نامطبوع بودن بوی ماهی و عدم وجود دانش از فواید آن  و عدم توانمندی کافی از نحوه طبخ انواع مختلف ماهی و آبزیان، می توان با کسب مهارت های مختلف و به روز، ضمنن بهره مندی از فواید مصرف آبزیان در ایجاد تندرستی از آشپزی و طبخ  آبزیان لذت برد.

 



در حاشیه دو روزه برگزاری این جشنواره، امینی، نماینده شهرستان هشترود و چاراوایماق، امینیان فرماندار، انبارته، معاون فرماندار و جمعی از مسولین شهرستان از غرفه مهارت  مرکز آموزش فنی و حرفه ای هشترود بازدید کردند.
امین امینیان، فرماندار هشترود، هدف اصلی برگزاری این جشنواره را توسعه گردشگری پایدار و جاذبه سازی گردشگری عنوان کرد.

 
وی در ادامه افزود: هشترود علی رغم داشتن ظرفیت ها ی غنی در هر یک از این حوزه ها متاسفانه در طول سال های گذشته بدلیل وجود مشکلات و موانع گوناگون جزو شهرستان های کم برخوردار بوده و همین مسئله موجب افزایش نرخ مهاجرت و کاهش شدید میزان اشتغال شده است.
فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت ۱۰۰ در صد داخلی می تواند موجب تغییر چهره منطقه شود خاطر نشان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری کرده اند گردشگری می تواند موجب ایجاد رونق در تولیدات منطقه شود بگونه ای که جذب گردشگر علاوه بر آنکه بصورت مستقیم برای منطقه درآمد خواهد داشت و موجب به وجود آمدن فرصت های شغلی جدید برای جوانان خواهد شد، می توان با گره زدن حوزه های مختلف کشاورزی، فرهنگی، صنایع و … به صنعت گردشگری موجب رشد و شکوفایی این عرصه ها و ایجاد توسعه پایدار در منطقه شد.
سرکار خانم شند آبادی، مربی آموزش فنی و حرفه ای نیز با حضور در غرفه مهارت این مرکز آموزش چند نوع طبخ ماهی و انواع سس را در محل برگزاری جشنواره برای شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از جشنواره ارائه نمود.
از نکات جالب و حایز اهمیت این کارگاه آموزشی حضور جمع کثیری از آقایان و اظهار علاقه به آموزش و طبخ ماهی در این غرفه بود.
شایان ذکر است؛ در این جشنواره، بسیاری از برنامه های دیگر نظیر برگزاری مسابقه آشپزی، ورزش های بومی و محلی، مسابقات عکاسی، اجرای زنده موسیقی، ورزش های آبی و هوایی به منظور افزایش نشاط و شادابی اجتماعی در طول جشنواره برگزار شد.