اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 29 خرداد 1398
کد 4021

برای اولین بار :

اجرای دوره کارور آتشباری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان

در راستای تربیت نیروهای فنی مورد نیاز معادن منطقه و افزایش دانش و توانایی شاغلین این حرفه، دوره کارور آتشباری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان درحال برگزاری است
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان با اعلام این خبر افزود: با توجه به وجود معادن مس و طلا در شهرستان ورزقان از نوع روباز و نیاز به تامین و تربیت نیروهای فنی در این حوزه  و از طرفی با عنایت به اینکه شغل چالزنی و آتشکاری یکی از مهم ترین و حساس ترین فعالیت ها در معادن روباز است دوره آموزش کارور آتشباری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای در حال برگزاری است.
وی در ادامه افزود: اصلی ترین هدف کاربرد مواد منفجره در معادن، خرد کردن توده سنگ به ابعاد مطلوب با کم ترین هزینه است. بنابراین همواره درجه خردایش خاصی از مهندس آتشکاری معدن طلب می شود.
ابوالفضل آتمیانلو، ادامه داد: در اکثر معادن، ملاحظات ایمنی و زیست محیطی خاصی وجود دارد که باید در طراحی آتشکاری مد نظر قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد لرزش زمین، پرتاب سنگ و ضربه هوا، سه مورد از جدی ترین اثرات جانبی انفجارهای معدنی هستند که می توانند منشاء خطرات جانی و خسارات مالی شدید باشند از این رو با توجه به حساسیت موضوع در نحوه اجرای عملیات و بویژه تامین ایمنی افراد شاغل دراین حوزه ، برنامه ریزی جهت اجرای این دوره در دستور کار مرکز قرارگرفت و پس از نیازسنجی و اطلاع رسانی دوره مهارتی فوق در راستای سند اجرایی سال 98 در قالب قرارداد آموزشی برای متقاضیان درحال اجرا می باشد.