اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 3 مرداد 1398
کد 4067

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی صورت پذیرفت:

افتتاح نمایشگاه تولیدات کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد اسکو

افتتاح نمایشگاه تولیدات کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد اسکو
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، طی مراسمی نمایشگاه تولیدات کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد اسکو به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی با حضور امام جمعه محترم، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اداری، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، مشاور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، روسای اداره امور آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و سنجش استان و جمعی از روسای ادارات و بخش خصوصی در اسکو برگزار گردید.
مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو ضمن تبریک ایام هفته مهارت وکارآفرینی به خانواده بزرگ فنی و حرفه ای استان گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان به دلیل گسترش شهر جدید سهند، خواستار تاسیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای در این شهر شد.
بابک رضی منش، فرماندار اسکو گفت: بنگاههای کوچک و زودبازده با تشکیل تعاون می توانند از کمک های بانکی استفاده نموده و توان رقابت با بازار را برای خود فراهم سازند.
رضی منش از کارآفرینان به عنوان شهروندان درجه یک نام برد و افزود: شما کارآفرینان قطعا" جزو افرادی هستید که در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردارید چراکه  ضمن ایجاد کسب و کار برای خود برای دیگران نیز اشتغالزایی نموده اید.

 
وی با اشاره به اینکه اشتغال درگردشگری نهفته است به ظرفیت بالا و بی بدیل اسکو در این زمینه پرداخت و افزود: این شهرستان در حوزه های مختلفی غیر از گردشگری در خصوص صنایع دستی، هنری و صنایع تبدیلی و میراث فرهنگی حرفی برای گفتن دارد.
دکتر رضا وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه تمامی شرکت کنندگان در نمایشگاه به دلیل هم خانواده بودن با آموزش فنی و حرفه ای به عنوان کارآفرین، میزبان این مراسم هستند، خاطر نشان ساخت: تلاش مضاعف لازم است تا اشتغالزایی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: تمامی دستگاههای دولتی، صداوسیما، NGO  ها و نهادهای مرتبط با حوزه های مهارت آموزی باید با همکاری و مشارکت هم بتوانیم ضمن اهمیت دادن به بحث آموزش، گام های موثری در راستای اشتغال جوانان این مرز و بوم برداریم.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی تصریح نمود: در کنار فراگیری آموزشهای فنی و تخصصی، برای موفقیت در عرصه های مختلف و در کسب و کار، یادگیری مهارتهای نرم از جمله؛ بازاریابی، مدیریت رفتار با مشتری، مدیریت فروش محصولات و ... بسیار لازم و ضروری است.
دکتر رضا وکالتی همچنین بر لزوم کیفی سازی و عمومی کردن بحث های مهارت آموزی و حکمرانی محلی که جزو برنامه های پیش روی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است، تاکید نمود.
در پایان مراسم، ضمن اهداء لوح از جمعی از کارکنان، مربیان و متولیان بخش خصوصی که در زمینه مهارت آموزی و اشتغال فعالیت مستمر داشتند تقدیر بعمل آمد.
شایان ذکر است؛نمایشگاه تولیدات کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد اسکو توسط امام جمعه محترم و فرماندار این شهرستان به مدت یک هفته افتتاح و برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.
در این مراسم همچنین،آئین کلنگ زنی ساخت مجتمع آموزشی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد شیخ الرئیس در متراژ 600 متر مربع و در دو طبقه و به منظور ارائه آموزش های فنی و مهارتی برای شهروندان، توسط امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان اسکو به زمین زده شد.