اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 6 مرداد 1398
کد 4069

در صبحگاه مشترک قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشورعنوان شد:

یعقوب نماینده: هر سرباز یک کارآفرین، هرسرباز یک ثروت ملی

همزمان با هفته ملی مهارت، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، با حضور در قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشور، در جمع فرماندهان، کارکنان و پرسنل وظیفه این قرارگاه به سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همزمان با هفته ملی مهارت با حضور در صبحگاه مشترک قرارگاه پدافند هوایی شمالغرب کشور، از دوران سربازی به عنوان یک نقطه عطف در زندگی یاد کرد و افزود دوران سربازی غالباً اولین تجربه زندگی مستقل یک نوجوان در دنیای جدید است و مقابله با سختی ها، تمرین زندگی با کمترین امکانات ( قناعت ) نظم پذیر شدن، قانون گرایی و افزایش حس مسئولیت پذیری را از ویژگی‌های این دوران عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزایش حس تعلق سرزمینی، تقویت روحیه ایثار و کمک به همنوعان، گسترش و حس تقویت ارتباط با دیگران و آموختن شیوه های زندگی دسته جمعی را از ویژگی‌های اجتماعی این دوران دانست.
وی با بیان اینکه سربازان یک ثروت عظیم و نیروی جوان و پر انرژی برای کشور محسوب می‌شوند افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه سازی برای تصدی یک شغل و به طور کلی بسترسازی برای پیشرفت همه جانبه کشور از اهداف مهم دوران سربازی برای حکومت هاست و در این راستا طرح سرباز ماهر و قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه تشکیل شد.
نماینده با اشاره به این مطلب که سالانه ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه دوران مقدس سربازی را می‌گذرانند گفت: این یک ظرفیت عظیم است که اگر به کار گرفته شوند می‌تواند تحول در کشور ایجاد کند که در این راستا در سال 96 با صد هزار نفر شروع و در سال گذشته، 200 هزار نفر از پرسنل وظیفه از دوره های آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در بخش دیگری از سخنان خود اخذ گواهینامه مهارت (که سابقه کار نیز محسوب می‌شود)، اعطای تسهیلات برای سربازان ماهر، ایجاد نشاط و شادابی در طول مدت سربازی، تکمیل دانش و مهارت سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی، استفاده از تخصص و مهارت سربازان در طول خدمت را از ویژگی ها و مزایای اصلی این طرح عنوان کرد .
 وی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه با همکاری فرماندهان محترم نظامی و انتظامی استان در کلیه پادگان ها، آموزش سربازان در رشته‌های متنوع در حال اجراست و این آموزش ها در قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشور با مساعدت و همکاری فرماندهی محترم این قرارگاه به خوبی در حال اجرا می باشد .
سرهنگ ستاد عباس عظیمی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشور نیز با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان، این آموزش‌ها را در ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس برای آنان پراهمیت دانست.
 وی در ادامه اظهار داشت آموزش فنی و حرفه ای استان بدون حاشیه و با حداقل امکانات به دنبال بهره وری حداکثری است .
 در همین راستا فرماندهی محترم قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشور با اهدای لوحی از مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تقدیر به عمل آورد . در حاشیه این مراسم با اهدای لوحی از جانب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از سربازان مهارت آموز برتر تقدیر به عمل آمد.