اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 10 مرداد 1398
کد 4094

امام جمعه شهرستان مرند عنوان کرد:

حجت الاسلام نعمت زاده: ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي به آحاد جامعه به ويژه جوانان جوياي كار، ارزشمند و مقدس است.

کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با امام جمعه این شهرستان در هفته ملی مهارت دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در هفته ملی مهارت و ترویج آموزشهای مهارتی، جمعی از پرسنل مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان مرند با حجت الاسلام نعمت زاده، امام جمعه شهرستان مرند  دیدار کردند .
بنا بر این گزارش، در این دیدار ابتدا محمدرضا نصیری، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرند ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مرکز در 4 ماهه اول سال جاري  و در راستای آموزشهای فنی و حرفه ای به کارآموزان گفت: یکی از اهداف آموزش فنی وحرفه ای ، مهارت آموزی به اقشارجامعه ودانش آموختگان دانشگاهی است.
وی گفت: به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي ،توانمند سازي ، ايجاد شرايط اوليه براي اشتغال ،جلوگيري ازگرايش به اعتياد ، بزهكاري ،خلاف وبازگشت مجدد زندانيان به زندان و به منظوراحراز شرايط اشتغال جوانان بعد ازخدمت سربازي اين مركز آموزشي اقدام به ارائه آموزش هاي مهارتي در روستاها ، زندانها ، پادگانهاي نظامي و انتظامي شهرستان نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده  امام جمعه شهرستان مرند در اين دیدار با اشاره به فعالیتهای مهارت آموزی اين مركز آموزشي گفت : آموزش فنی و حرفه ای مسئولیت خطیری بر عهده دارد و باپشتکار و درایت مجموعه ان شاءا... آن را به سرانجام می رساند.
امام جمعه شهرستان مرند  با تشریح جایگاه و منزلت آموزش و مهارت آموزی در اسلام اظهار داشت : در شرايط كنوني با توجه به نرخ بيكاري در جامعه ، ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي به آحاد جامعه به ويژه جوانان جوياي كار ارزشمند و مقدس است.
وي در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاشهای آموزش فنی و حرفه ای ، خدمات مهارت آموزی به جامعه را نمونه بارزی از خدمات ارزنده به جامعه اسلامی ارزیابی کرد و يادآور شد: براي توسعه و نهادينه شدن آموزش هاي مهارتي در جامعه بايد همگان تلاش نمايند.
وی با اشاره به خيل عظيم فارغ التحصيلان فاقد مهارت گفت: آموزش فنی و حرفه ای بايد تلاش نمايد تا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت زمینه های مناسب مهارت آموزی را فراهم نماید تا آنان وارد بازار كار شوند.
در ادامه آقای نعمت زاده امام جمعه شهرستان فعالیت کارکنان آموزش فنی و حرفه ای را یک امر مهم دررفع بیکاری و مهارت آموزی دانستند از دیدگاه ایشان علم برای عمل است و رسالت آموزش فنی وحرفه ای را به ثمر نشاندن این علم و بر طرف کردن مشکل جامعه دانستند .
وی در پایان اظهار داشت: باید در سطح جامعه و صنایع نیاز سنجی وبرنامه ریزی شود و آموزش های لازم به متقاضیان  داده شود و مهارت آموزی باید متناسب با نیاز جامعه باشد.