اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 12 مرداد 1398
کد 4098

دیدار رئیس وکارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای کلیبر با فرماندار این شهرستان

رئیس وکارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای کلیبر در راستای گرامیداشت ایام هفته ملی مهارت و کارآفرینی با حضور در محل فرمانداری این شهرستان با فرمانداردیدار و گفتگو کردند
دیدار رئیس وکارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای کلیبر با فرماندار این شهرستان
 رئیس وکارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای کلیبر در راستای گرامیداشت ایام هفته ملی مهارت و کارآفرینی با حضور در محل فرمانداری این شهرستان با فرمانداردیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رسول خدابخش، فرماندار کلیبر، ضمن تبریک هفته مهارت به مربیان وکارکنان این مرکز، نقش بی بدیل آموزش های فنی و حرفه ای را در کارآفرینی و اشتغال مهم توصیف کرد و افزود: توسعه مهارت آموزی در جامعه به عنوان ابزاری کلیدی در موفقیت پایدار اشتغال جوانان است.
وی با بیان اینکه منطقه ارسباران به خصوص کلیبر، یکی از مناطق مهم توریستی وگردشگری در منطقه وکشور می باشد و سالانه بیش از صد هزار نفر از این شهرستان بازدید می نمایند،افزودلازمه این کار آماده سازی زیر ساختهای گردشگری و برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمند سازی نیروی انسانی در زمینه بوم گردی و هتلداری و جوامع محلی و توسعه گردشگری است که راهی برای تقویت اقتصاد محلی، به ویژه توانمندسازی اقشارضعیف و كم درآمد شمرده می شود.
فرماندار کلیبر خاطر نشان کرد: این مهم، ازیك سو نیازمند فراهم شدن امكانات لازم و ضروری و از سوی دیگر فرهنگ سازی در این راستا است.
اگر بخواهیم صنعت گردشگری را به راهی برای رسیدن به توسعه پایدار محلی تبدیل كنیم باید در مرحله اول به تقویت و توانمندسازی جوامع محلی توجه كرد.