اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 26 مرداد 1398
کد 4112

در حاشیه برگزاری دوره آموزشی hse، مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان صورت گرفت:

بازدید کارآموزان از کارخانه گلوله سازی طاها در این شهرستان

کارآموزان دوره آموزشی HSE مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در راستای آشنایی با نحوه ارزیابی و تکمیل چک لیست های مربوط به خطرات ناشی از محیط کار با حضور در محل کارخانه گلوله سازی طاها، از شرایط ایمنی و محیط کار بازدید کردند.
کارآموزان دوره آموزشی HSE مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در راستای آشنایی با نحوه ارزیابی و تکمیل چک لیست های مربوط به خطرات ناشی از محیط کار با حضور در محل کارخانه گلوله سازی طاها در این شهرستان از شرایط ایمنی و محیط کار بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود: با عنایت به صنعتی بودن منطقه و وجود معادن، و همچنین تاسیس شهرک صنعتی مس نیاز به تربیت نیروهای فنی و ماهر در حوزه بهداشت حرفه ای در دستور کار مرکز قرار گرفت و دوره های مربوط به بهداشت حرفه ای(HSE) برای فارغ التحصیلان، افراد جویای کار و شاغلین صنایع در مرکز در طی چندین دوره، با استقبال کم سابقه در حال برگزاری می باشد.
آتمیانلو خاطر نشان ساخت: HSEحرف اول کلمات Health(بهداشت)، Safety(ايمني) و Environment ( محيط زيست ) است که متولي و عهده دار کليه مسائل مربوط به بهداشت کار، صنعت، ايمني و آتش نشاني و محيط زيست مي باشد.
وی در ادامه ضمن بیان اهمیت موضوع HSE، افزود: پیمانکاران همه روزه با مسائل HSE سر و کار دارند و در تمام مناقصات مدارک HSE از پیمانکاران مطالبه میشود و بهداشت حرفه ای از ما در برابر ریسک های موجود در محل کار حفاظت میکند. کارکنان و کارفرمایان هر دو ذی نفع کنترل ریسک ها و خطرات شغلی هستند. ازاین رو درحال حاضر تمام فعالین درصنایع  نیازمند آموزش مهارتهای لازم در حوزه HSE  هستند.
و اجرای دوره های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای ضمن نیازسنجی های انجام شده اجرا می گردد.
دوره آموزشی hse یک دوره آموزشی کاملا تئوری و پکیج کامل مباحث آموزش در زمینه سلامت و ایمنی در کار به صورت آنلاین و فشرده است که بعد از گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه معتبر در این زمینه، افراد قادر به شناسایی و کنترل احتمالات و حوادث پرخطر می شوند به نحوی که ریسک خطر در محیط صنعتی به صفر رسیده و کارگران در شرایط ایمن کار می کنند.