اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
کد 4121

دهکده چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت، کازان 2019 به طور رسمی افتتاح شد

دهکده محل برگزاری چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت 2019 در شهر کازان روسیه با حضور مسئولان و مدعوین افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دهکده محل برگزاری چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت 2019 در شهر کازان با حضور:  سیمون بارتلی، رئیس سازمان جهانی مهارت، رستم مینیخانوف،  رئیس جمهور تاتارستان، رابرت اورازوف، مدیرکل اتحادیه متخصصان جوان مسابقات روسیه و اعضای 56 تیم ازکشورهای شرکت کننده  افتتاح شد.
بنا براین گزارش، پرچم کشورهای شرکت کننده در چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت کازان 2019 ، در این مراسم در ورودی دهکده برافراشته و درخت یادبود هر کشور کاشته شد.
سیمون بارتلی رئیس سازمان جهانی مهارت، ضمن خوشامدگویی به کشورهای حاضر در مسابقات ملی مهارت، گفت: خانواده ما از اعضای سازمان جهانی مهارت در این محل در قالب یک خانواده به دور هم جمع شده اند. امیدواریم برای بیش از 1300 جوان رقابت کننده در چهل و پنجمین دوره از مسابقات ملی مهارت، این دهکده در روزهای آینده محیطی مملو از دوستی، آسایش و پشتیبانی باشد.
رئیس سازمان جهانی مهارت با ابراز خشنودی از میزبانی کشورهای جمهوری تاتارستان و روسیه، ادامه داد:  در کازان و به ویژه در دهکده جهانی، شرایط با کیفیتی برای شرکت کنندگان فراهم شود  تا با احساس راحتی و آسودگی بتوانند بهترین های عملکرد خود  را در این دوره از مسابقات ارائه کنند.
رابرت اورازوف ، مدیرکل متخصصان جوان مسابقات روسیه نیز با اشاره به اهمیت این رویداد جهانی گفت: هر رقابتی در این سطح اهمیت ویژه ای دارد و  بالا بردن پرچم ها در دهکده مسابقات نشانه آغاز این دوره و آمادگی صد در صد محل برگزاری برای برگزار کنندگان مسابقات است.
شایان ذکر است، تا شروع چهل و پنجمین دوره مسابقات ملی مهارت یک روز باقی مانده است و رقبا از 63 کشور عضو سازمان جهانی مهارت در  56 رشته مهارتی در شش بخش اصلی:  ساخت و ساز و فناوری ساختمان ، هنرهای خلاقانه و مد ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ساخت و فناوری مهندسی ، خدمات اجتماعی و شخصی،  حمل و نقل و لجستیک با یکدیگر به رقابت می پردازند.
دهکده چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت فضای وسیعی است که  20 کیلومتر با نمایشگاه کازان ، محل اصلی برگزاری مسابقات فاصله دارد.