اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 16 شهريور 1398
کد 4142

با همکارای اداره ورزش و جوانان شهرستان ورزقان صورت گرفت :

برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج با محوریت انتخاب

ابوالفضل آتمیانلو رئیس مرکز ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود :در راستای فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده و آشنایی جوانان با معیارهای ازدواج موفق و جلوگیری از فروپاشی و متزلزل شدن کانون خانواده کارگاه آموزشی ازدواج با محوریت انتخاب و معیار های آن در امر ازدواج با همکارای اداره ورزش و جوانان شهرستان برای کارکنان و کارآموزان این مرکز، برگزار گردید.
اداره ورزش و جوانان شهرستان ورزقان صورت گرفت :
برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج با محوریت انتخاب
ابوالفضل آتمیانلو رئیس مرکز ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود :در راستای فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده و آشنایی جوانان با معیارهای ازدواج موفق و جلوگیری از فروپاشی و متزلزل شدن کانون خانواده کارگاه آموزشی ازدواج با محوریت انتخاب و معیار های آن در امر ازدواج با همکارای اداره ورزش و جوانان شهرستان برای کارکنان و کارآموزان  این مرکز، برگزار گردید.
نعمت زاده، کارشناس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به اهمیت ازدواج، افزایش آگاهی نسل جوان را بسیار مهم دانست و گفت: جوانان برای دست یابی به ازدواج پایدار و موفق باید از راه های صحیح و مناسب و معیارهای لازم که متناسب با  شرع و فرهنک حاکم برجامعه است اقدام نمایند.
نعمت زاده افزود: انتخاب همسر و تشكیل زندگی از مهمترین انتخاب های انسان در زندگی بوده و با ازدواج نیمه دین انسان كامل می شود بر این اساس باید تكنیك های صحیح موفقیت و ایجاد آگاهی موثر كه ازعوامل سازنده جهت داشتن زندگی سالم و در نهایت رسیدن به آرامش  را در جامعه ترویج نمود.
وی با اشاره به جایگاه انسان به عنوان تنها موجودی كه خداوند تاج كرامت بر سر او نهاده اظهار داشت: علاقه بین مرد و زن در واقع از آیات و نشانه های قدرت پروردگاراست و اگر انتخاب براساس علاقه منطقی صورت گیرد فرد در زندگی زناشویی دچار تزلزل نشده و نسبت به تحکیم بنیان خانواده تلاش خواهد نمود .
نعمت زاده اضافه كرد: در اسلام هیچ پیوندی به اندازه پیوند ازدواج مقدس شمرده نشده و پیامبر اكرم (ص) ازدواج را اصلی ترین پایه برای حفظ دین شمرده است.
در پایان این نشست،  در خصوص مشكلات جوانان در امر ازدواج پرسش و پاسخ صورت گرفت.