اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 31 شهريور 1398
کد 4157

نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی با علی اوسط هاشمی ، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی با علی اوسط هاشمی ، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره مل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی با علی اوسط هاشمی ، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور روز شنبه 30 شهریور سال جاری در محل سازمان برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این نشست معاونان، مدیران ستادی و استانی به معرفی خود و ارائه نقطه نظرات و پیشنهاداتی پرداختند.
پس از آن، هاشمی در ادامه این نشست ضمن تقدیر از مدیران استانی و ستادی با تأکید بر سفرهای استانی برای آشنایی با مسائل استان ها به طرح نکات مهمی پرداخت.
وی با اشاره به 4 نکته کلیدی : قانون گرایی، انتقاد پذیری و در کنار آن تربیت نیروی مطالبه گر و پرسشگر، مشارکت جویی در بخش درون سازمانی(نیروهای انسانی) و برون سازمانی (بخش خصوصی) و برقراری عدالت اجتماعی در امور گفت: کلید تولید مهارت و قدرت، هم گرایی و هم افزایی با تکیه بر این اصول است.
هاشمی، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید به گونه ای توانمندی خود را اثبات نماید که سازمانی پیشتاز محسوب شود و آحاد مردم خواهان خدمات آن باشند. به طوری که کار کیفی و افزایش بهره وری خود را با عملکرد خود ضمانت نماید.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد حس امید به جریان مهارت و مهارت آموزی در اقشار جامعه را از دیگر اهداف خود نام برد و گفت: این نگاه به مهارت باید در همه استان ها جریان یافته و ضامن پایداری در کار و تولید باشد.
وی با تأکید لزوم ایجاد مهارت به عنوان عاملی برای سلامت و کاهش خطر در محیط کار، به موضوع تربیت کارگر ماهر پرداخت و گفت: مهارت باید در کارگران نهادینه شده و عمومیت یابد تا ارزش آن نمایان شود.
هاشمی،مهارت ارزش زا و موقعیت دهنده را عامل ایجاد امید در سرمایه انسانی دانست.
در ادامه،هاشمی گفت: اولویت مهارت افزایی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز می کنیم زیرا گروه گسترده ای از مخاطبین جامعه با این وزارت خانه و زیر مجموعه های آن در ارتباط هستند و استفاده از قابلیت های حرفه ای درونی با کمک شما همکاران در رأس برنامه ها است.
وی با اشاره به شکل گیری و فعالیت شورای عالی مهارت، گفت: ابتکار عمل در زمینه های تدوین اساسنامه، هم افزایی در نظام آموزشی مهارتی غیررسمی و تعیین صلاحیت دبیرخانه شورای مهارت از وظایف بر عهده این سازمان است.
هاشمی ابراز امیدواری کرد به گونه ای باید سازمان و رسالت مهارت آموزی آن را از حاشیه به متن جامعه بیاوریم که وزن اجتماعی و نوع نگاه به سازمان، مهارت را به صورت رسانه ملی معرفی کند.
وی در پایان،با اشاره به دارا بودن 15 کشور همسایه، بر تبادل مهارت با آنان تأکید کرد و گفت: طرح جامع ملی مهارت را حتی در حد مناقصه بین المللی دنبال می کنیم.