اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 31 شهريور 1398
کد 4158

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم معارفه:

با نگاه بلند مدت و برنامه محور مهارت را در کشور جاری می کنیم

علی اوسط هاشمی در مراسم معارفه خود در سمت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بر نگاهی نو و برنامه محور و دانش بنیان در حوزه مهارت آموزی کشور تأکید کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم معارفه:
با نگاه بلند مدت و برنامه محور مهارت را در کشور جاری می کنیم
علی اوسط هاشمی در مراسم معارفه خود در سمت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بر نگاهی نو و برنامه محور و دانش بنیان در حوزه مهارت آموزی کشور تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مراسم تودیع سلیمان پاک سرشت رئیس سابق این سازمان و معارفه علی اوسط هاشمی، با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،جمعی از مسئولان و مدیران امروز شنبه 30 شهریور در سالن مهارت برگزار شد.
بنا براین گزارش، در ابتدای این  مراسم، هاشمی با درود بر روح بنیان گذار انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و مقام شهدای دفاع مقدس با سخن از ایستادگی و مقاومت 8 سال دفاع مقدس،قدرت و اقتدار امروز کشور ایران و ایرانیان را محصول زیبا و امیدبخش خون شهدا دانست و اظهار امیدواری کرد این اراده در قالب ملتی دارای مهارت نمایان شود.
علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به غبار بیکاری نشسته بر چهره دختران و پسران میهنمان، بر ایجاد موجی پویا و فعال برای افراد جویای کار تأکید کرد و گفت: برای زدودن آسیب های اجتماعی، فقر و بیکاری نمی توان از مقوله مهارت و اهمیت آن سخن به میان نیاورد.
هاشمی بیکاری را به عنوان دغدغه و رنج ملی نامید و مردم کشورمان را انتخاب گرانی مقتدر دانست که باید با حضوری پررنگ و قاطع  و عزم و اراده ملی، مهارت و فرهنگ مهارت آموزی  را در جایگاه عالی و پویا به آنان هدیه دهیم.
وی بیان کرد: مسئولان نظام  جمهوری اسلامی در معرض امتحانی سخت در برابر مردم در این برهه زمانی قراردارند و از پیشتازان و پیش آهنگان عرصه مهارت آموزی خواست  بر تحول و شکل گیری مهارت با جدیت و تراوشات فکری ناب اهتمام ورزند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در حاشیه بودن سازمان را مترادف با حاشیه نشینی اشتغال  دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، مهارت در اقتصاد مقاومتی، اولویتی است که درک ملی و ایمان قوی را می طلبد و منجر به جاری و ساری شدن مهارت و ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی متکی برمهارت در کشور و اشتغال پایدار می شود.
وی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت های جغرافیایی کشور در ایجاد اشتغال، خرد جمعی را نقطه برجسته واگذاری، تمرکز زدایی و مشارکت مسئولانه آزموده شده دانست که مصداق بارز آن حضور و مشارکت بخش خصوصی است.
 هاشمی بر رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی با آموزش مهارت تأکید کرد و انسان فاقد شغل را از حقوق اولیه انسانی محروم دانست و گفت: برای رفع معضل بیکاری افرادی باید وارد صحنه شوند که قدرت اعمال تغییر را داشته باشند، تأکید کرد: با تکیه بر سرمایه های صندوق توسعه ملی باید مهارت تبدیل به اولویت شده و  افرادی وارد صحنه شوند که اثری ماندگار بر جای بگذارند و با وسعت حضورشان برکت و قدرت را به همراه بیاورند.
وی در پایان ضمن قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از نهضت مهارت افزایی،  از همه همکاران خود خواست تا با همگام شدن با رشد تکنولوژی و تغییرات دانش روز، حضوری موثر داشته و با همراهی  و همدلی به مهارت معنایی نو ببخشند.