اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 1 مهر 1398
کد 4159

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

افتتاح مرکزآموزش جوارکارگاهی در شرکت تولید موتور های دیزلی ایران- ایدم

در راستای همکاری های آموزشی فی مابین مراسم افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی شرکت تولید موتور های دیزلی ایران- ایدم با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل دفتر مدیرعامل شرکت ایدم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مراسم افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی شرکت تولید موتور های دیزلی ایران- ایدم با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل دفتر مدیرعامل شرکت ایدم برگزار شد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این مراسم، تقارن افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی را با پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت تولید موتورهای دیزلی ایران- ایدم را به فال نیک گرفت و ضمن اشاره به اهمیت آموزش در کنار صنعت افزود: ما شاهد بودیم و هستیم هر صنعتی که به نوعی بالندگی و فرهیختگی را با بحث آموزش عجین کرده است، همواره موفق بوده است.
نماینده ادامه داد: ورود به جاده صنعت از دروازه های آموزش می گذرد و امروزه، صنعت در دنیای پیشرفته به محفل و محلی برای آموزش و یادگیری تبدیل شده است.
وی خاطر نشان ساخت: در خانه، و محل کار اگر فضا، فضایی یادگیرنده و دانشی نباشد، مطمئن باشید فضایی سرشار از کهنگی، فرسودگی خواهد بود و طراوت و نشاط و تازگی از بین خواهد رفت.
وی به نقش آموزش در سرزندگی و نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود:با ایجاد نشاط و تازگی، مسیرهای جدیدی باز می شود و هیچ انسانی و هیچ سیستمی و سازمانی از آموزش مستثنی نیست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نقطه عطف صنعتی شدن کشور را به چندین سال گذشته و در ارتقای مهارت کارگران دانست که به همت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این سرزمین پیش بینی شده بود.
یعقوب نماینده ضمن ابراز امیدواری از فعالیتهای ارزشمند شرکت ایدم در طول سالهای گذشته و پیش رو، خاطر نشان ساخت: این شرکت، همواره به آموزش در کنار تولید و صنعت اهمیت داده است.
وی اضافه کرد: امروزه، دنیا به سمتی می رود که هر فرد و یا سیستمی چنانچه نتواند خود را با تغییرات روز همراه سازد،و عقلانیت را در صنعت پیاده ننماید، بی شک، از چرخه رقابت دور خواهد ماند.
نماینده گفت: خوشبختانه، نگاه به صنعت امروزه واقعی تر شده است و دو علّت در توسعه و رشد شرکت های صنعتی موثر است که یکی بحث مدیریت و ثبات مدیریتی و دیگری، بحث عجین شدن با آموزش است. چراکه،بهترین روش ترویج یک صنعت  آموزش است و امروزه به شدت به نیروی انسانی مجرب و کار کشته و ماهر نیاز داریم .
 مهندس رضا دانش فهیم، مدیر عامل شرکت ایدم ( تولید کننده موتورهای دیزل ایران (تحت لیسانس دایملر آلمان) نیز در این در مراسم از آموزش به عنوان یک موضوع حیاتی یاد کرد و افزود: افتتاح این مرکز می تواند خیلی مفید و کارساز باشد و ما همیشه سعی در فعال نگه داشتن مرکز آموزش با ایجاد دوره های مختلف آموزشی در راستای بازآموزی و به روز شدن دانش و اطلاعات نیروی فعال کار بوده و خواهیم بود.
وی اظهار داشت: حقیقیت این است که هزینه در آموزش یک نوع سرمایه گذاری معنوی است و ما هم در حد توانایی شرکت این کار را انجام می دهیم و خوشحالیم که با بنیان گذاران آموزش در منطقه آذربایجان( آموزش فنی و حرفه ای ) هم همکاری می کنیم.
وی در پایان، افزود: ما معتقدیم همه افراد جامعه انسانی از نیروهای خدماتی تا مدیران در سطوح مختلف باید آموزش ببینند و این امر باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه گردد تا توسعه فردی و اجتماعی اتفاق بیافتد.