اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1398
کد 4162

با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان صورت گرفت:

افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی شرکت ایران خودرو تبریز

همزمان با هفته دفاع مقدس، مرکز آموزش جوار کارگاهی در شرکت ایران خودرو تبریز با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان و قائم مقام شرکت ایران خودرو تبریز در محل این شرکت افتتاح شد.
مرکز آموزش جوار کارگاهی در شرکت ایران خودرو تبریز با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان و قائم مقام شرکت ایران خودرو تبریز در محل این شرکت افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،آئین افتتاح مرکز جوارکارگاهی شرکت ایران خودرو تبریز با حضور میر احد حسینی، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و قبادی، قائم مقام شرکت ایران خودرو تبریز در محل شرکت ایران خودرو تبریز، برگزار گردید.

 
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت آموزش، گفت: آموزش باعث انسجام  وکاربست آموزه های انسان در زندگی می گردد.
وی افزود: چنانچه هر سازمان و مجموعه ای اگر بخشی از هزینه ها را به آموزش اختصاص ندهد در آینده ای نه چندان دور متضرر خواهد شد.
نماینده ادامه داد: با توجه به شرابط کنونی جامعه از دانشگاهها انتظار می رود در بحث های انتقال دانش و آموزش های مهارتی به افراد تلاش گسترده ای صورت گیرد و محیط های کار باید تبدیل به محیط های دانش آموختگی گردد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر جامعه عنوان کرد و افزود: مهمترین راه ارتقاء، توانمندسازی و بازتوانی نیروی انسانی آموزش است.
یعقوب نماینده همچنین لزوم توجه به آموزشهای نرم را در کنار سایر مباحث آموزشی( بازاریابی، نحوه رفتار با مشتری، بازاریابی، توجه به محیط زیست و ...)مهم و ارزشمند برشمرد.
وی اضافه کرد: محیط های کار، محل ورود تکنولوژی های نو و جدید هستند و باید از این فرصت در راستای انتقال آموزش و تجربه ها به سایر افرد استفاده کرد.
نماینده، مهمترین مولفه و اصلی ترین وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آموزش در صنایع دانست و خاطر نشان کرد: بازدید کارآموزان از خط تولیدصنایع، موجب یادگیری بهتر مطالب آموزشی برای فراگیران آموزشهای مهارتی است . 

 
وی با اشاره به موضوع بیکاری در جامعه گفت: تنها دولت متولی این موضوع نیست و هر مجموعه باید در این خصوص احساس وظیفه نموده و مسئولیتهای اجتماعی خود را در رفع این مشکل به عهده بگیرد.
در حاشیه این افتتاح، از روند خط تولید شرکت ایران خودرو تبریز، بازدید بعمل آمد.