اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 3 مهر 1398
کد 4165

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

حوزه مهارت آموزی نیازمند نگاه فرابخشی، توسعه ای و جامع است

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنجمین جلسه شورای راهبری گفت: حوزه مهارت آموزی نیازمند نگاه فرابخشی، توسعه ای و جامع است.
علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنجمین جلسه شورای راهبری گفت: حوزه مهارت آموزی نیازمند نگاه فرابخشی، توسعه ای و جامع است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، همزمان با بازدید رئیس این سازمان از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای،  پنجمین جلسه شورای راهبری نیز با حضور علی اوسط هاشمی،  رئیس، معاونین آموزش و توسعه و مدیریت منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اعضای شورای راهبری دوم مهرماه 98 در این مرکز برگزار شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این جلسه با تاکید بر برنامه ریزی برای تربیت مربیان ماهر کل کشور گفت: مهارت و توسعه متمرکز به منطقه خاصی نیست و باید این ظرفیت به صورت ملی در کشور ایجاد شود.
هاشمی با اشاره به اینکه توسعه سواد عمومی جامعه زمینه را برای تغییر فراهم کرده است تاکید کرد: از ظرفیت جهانی برای ارتقای مهارت و از ظرفیت رسانه ها برای معرفی مهارت استفاده کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مهارت باید اجتماعی و دارای اعتبار ملی شود، گفت: توسعه اساسی مبتنی بر توازن پایدار و همه جانبه نگر باید بر پایه زیر ساخت های قوی صورت گیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه بر تولید قدرت در جامعه با هدف رسیدن به ملت و حکومت قدرتمند تاکید کرد و گفت: مهارت باید اجتماعی و دارای اعتبار ملی شود.
وی در ادامه بر لزوم گسترش جهان بینی نسبت به حوزه های مهارت تاکید کرد و افزود: تهدیدهای مهارت و مدل های آموزشی موفق در جهان باید شناخته شود و از آن ها به عنوان الگوی آموزشی در کشورمان استفاده کنیم .
هاشمی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهارت، تغییر نگرش و نگاه است گفت: به آموزش باید نگاه بلندتری داشته باشیم تا در ریل توسعه قرار بگیریم. عزم ما باید فرابخشی، توسعه ای و جامع باشد و محدود به یک بخش نباشد.
وی با اشاره به لزوم تدوین برنامه ای برای رفع معضل بیکاری در کشور بیان کرد: بازنگری در نظام آموزشی لازم و ضروری است و جهت گیری آموزش باید تغییر کند، نباید محدود به مکان باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه جای پژوهش در آموزش های سازمان خالی است گفت: سند جامع مهارت یک پیوست به نام آموزش دارد و نقشه راه برای آینده ای روشن برای توسعه مهارت خواهد بود.
هاشمی در پایان این نشست بر راه اندازی شورای مربیان تاکید کرد و افزود:  راهبری سرمایه انسانی بسیار مهم است و خرید خدمات آموزشی باید در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت پذیرد.