اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 6 مهر 1398
کد 4171

در نشست مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی تبریز مطرح شد:

ایجاد مرکز مشترک در آموزش های تخصصی کسب و کار

در نشستی که با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با هئیت رییس اتاق تبریز برگزار گردید مباحثی مربوط به همکاری های فی مابین و نیز ایجاد مرکز تخصصی آموزش های کسب و کار ویژه اتاق تبریز انجام پذیرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان؛ یعقوب نماینده، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به همراه هیئتی در محل اتاق بازرگانی در راستای ایجاد مرکز تخصصی آموزش مهارت های کسب و کار حضور یافت.
این نشست که با حضور هئیت رییس اتاق تبریز برگزار گردید مباحث مربوط به همکاری های فی مابین و نیز ایجاد مرکز تخصصی آموزش های کسب و کار ویژه اتاق تبریز انجام پذیرفت.
نماینده در این نشست افزود : با بررسی های بعمل آمده به ابن نتیجه رسیده ایم که کمبود مهارت در بین اقشار مختلف در حوزه های مختلف اعم از مدیریتی ، کسب و کار ، و مهارت های عمومی موجب گردیده تا تجار، مدیران بنگاه های اقتصادی، کاسبین و فعالین اقتصادی مختلف در کسب و کار خود به موفقیت کامل نرسند بنابراین چنین بنظر می‌رسد، که با همکاری حوزه مختلف اجرایی همچون اتاق بازرگانی که همواره علاقمند و پیشرو در اجرای کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته بوده و نیز در طرح های مهارت‌آموزی فنی شاغلین صنایع با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همکاری می کند و نیز با ایجاد شبکه ای از مجریان آموزش موثر کسب و کار شامل: دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه ها و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تبریز و یا هر موسسه و نهادی که دارای توانمندی ارائه اموزش در حوزه کسب و کار باشد نسبت به همکاری در ایجاد مرکز تخصصی آموزش مهارت های کسب و کار در گستره شهرستان تبریز اقدام نموده تا بخشی از نارسایی های موجود در فضای کسب و کار مرتفع شود.
نوآوري در كسب و كار، هوش كسب و كار، استراتژي هاي پيشرفته كسب و كار، شبكه هاي كسب و كار، مديريت تبليغات، تحليل مالي و بورس براي كسب و كارها، اصول بازاريابي كارآفرينانه، برند سازي و تبليغات حرفه اي، پرورش مدير استارتاپ، مديريت فروش، اصول و فنون مذاكره، زنجيره تامين و لجستيك، مشاور حرفه اي كسب و كار و ... می‌تواند بخشی از آموزش های مرکز تخصصی آموزش های کسب و کار مشترک باشد.
نماینده در ادامه افزود : اداره کل استان آمادگی دارد در خصوص سایر نیاز های آموزشی اتاق بازرگانی با طراحی دوره‌های مختلف مدیریتی و کسب و کار و همچنین نیازهای آموزشی مورد در خواست اتاق بازرگانی را برنامه ریزی و جهت اجرای آن با همکاری دانشگاه تبریز و آموزشگاههای آزاد استان و مراکز دولتی تابعه  تامین و ارائه نماید .  

                                                                             
عباس کمالی نائب رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که آموزش یکی از مولفه های اصلی توسعه است؛ اظهار امیدواری نمود : با همکاری و هم افزایی تمامی سازمانها و نهاد مرتبط در حوزه آموزش علی الخصوص سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکان آموزش مهارت های مدیریتی و ارتباطی برای مخاطبین در جهت توانمند سازی علاقمندان حاضر و فعال در بازار کار در استان مهیا گردد.
کمالی با تاکید بر این نکته که همه منابع و ذخایر موجود کشور متعلق به آیندگان است افزود : با آموزش جوانان استان امکان بهره برداری درست از منابع و ذخایر به خصوص منابع تجدید پذیر در راستای تسریع توسعه همه جانبه استان فراهم میگردد که اینها همه در سایه آموزشهای صحیح وکسب مهارت های لازم می باشد.
در پایان این دیدار مقرر شد در خصوص تاسیس مرکز تخصصی آموزش مهارت های کسب و کار  و گسترش فعالیت آموزشی فی ما بین اقدامات لازم صورت پذیرد