اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 13 مهر 1398
کد 4182

در راستای همکاری های آموزشی فی مابین صورت گرفـت:

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با سازمان جهاد کشاورزی - شیلات و امور آبزیان استان

در راستای سیاست های راهبردی و ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با سازمان جهاد کشاورزی - شیلات و امور آبزیان استان منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای سیاستهای راهبردی و ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و همچنین «ترویج فرهنگ مصرف آبزیان» تفاهم نامه آموزشی با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و قاسم جعفروند، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولین هر دو مجموعه منعقد گردید.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، همکاری و تشریک مساعی در برگزاری دوره های آموزشی مهارت های مرتبط با آبزیان را موضوع تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: آموزش و ارتقاء مهارت و توانمندسازی آبزی پروران، کارکنان طرفین و سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر ادارات در راستاي تامین نیاز استان به نیروی انسانی دارای مهارت در زمینه ی آبزیان و طبخ آن یکی از اهداف مهم این تفاهم است.
وی، فراهم­ سازي بسترهاي مناسب برای رونق تولیدات آبزی پروری با ترویج فرهنگ مصرف آبزیان واستفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ترویجی طرفین در راستای انجام ماموریت­ها و تکالیف سازمانی از دیگر اهداف این تفاهم نامه برشمرد.
نماینده، با اشاره به این مطلب که تربیت مربیان، بهترین عامل برای ترویج، توسعه و تبلیغ آموزش است افزود: تامین مربیان ذیصلاح و توانمند برای اجرای دوره در حرفه های هدف تفاهم نامه از بین مربیان مراکز تابعه و یا از بین کارشناسان و افراد خبره ی معرفی شده از سوی طرف سازمان جهاد کشاوری در صورت تایید صلاحیت آنان مطابق ضوابط ومقررات جاری  صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، ارائه ی مشاوره های آموزشی و شغلی به متقاضیان و معرفی شدگان از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ثبت نام آنان به دوره های آموزشی هدف تفاهم نامه مطابق ضوابط و مقررات مربوطه و برنامه ریزی ها و ظرفیت های اعلام شده را از دیگر برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعطای مجوز های لازم به اشخاص  توانمند برای تاسیس آموزشگاه و  برگزاری دوره های آموزشی در حرفه های موضوع تفاهم نامه و حتی الامکان بسترسازی برای توسعه ی این آموزش ها در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان خبر داد.
قاسم جعفر وند، مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی، در این نشست با اشاره به تولید شش و نیم میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان از برنامه های این سازمان برای افزایش این مقدار به هفت میلیون قطعه در سال بعد خبر داد.
وی نقش آموزش را در بهره وری و کیفیت محصولات مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف ما این است که با استفاده از آموزش ها و استاندارد های بروز موجب توسعه کمی و کیفی و توسعه مراکز عرضه محصولات آبزیان برای همشهریان عزیز باشیم.
جعفروند، همکاری در طراحي و اجراي دوره­ های آموزش مهارتی به صورت مجازی و اجرای طرح­ های نوین آبزی پروری وآبزی مصرفی و همچنین همکاری در تهیه و معرفی غذاهای جدید از آبزیان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این تفاهم نامه عنوان کرد.