اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 22 مهر 1398
کد 4200

رایزنی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با مسئولان نظام

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور از نخستین روزهای مسئولیت خود، با مسئولان نهادهای برنامه ریز، سیاستگذار و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور از  نخستین روزهای مسئولیت خود، با مسئولان نهادهای برنامه ریز، سیاستگذار و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این دیدارها با هدف گسترش فرهنگ مهارت افزایی،  بررسی راهکارهای اعتباربخشی و ارتقای اصالت آموزش های مهارتی، عمومیت بخشیدن به آموزش های فنی و حرفه ای، هدایت جریان همگرا و هماهنگ در بین ذینفعان و شرکای حوزه آموزش فنی و حرفه ای و  ..... در برنامه معاون وزیر و رئیس این سازمان قرار گرفته است.
تدوین سند ملی مهارت، تغییر ساختار تشکیلاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به رویکرد مربی محوری، حمایت دستگاه های سیاستگذار و برنامه ریز از برنامه های محوری در حوزه آموزش های مهارتی، تدوین پیوست مهارت آموزی در پروژه های کلان اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای مورد تأکید در نشست های یاد شده بودند.
 در ادامه گزارش بخشی از مهم ترین دیدارهای  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می آید.
در دیدار علی اوسط هاشمی با اسحاق جهانگیری تأکید شد:سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه 10 ساله ارائه کند
 علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سیزدهم مهرماه 1398 با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اسحاق جهانگیری در این دیدار بر ضرورت تدوین برنامه ده ساله سازمان آموزش فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: این برنامه باید برگرفته از نیازهای مشاغل ناشی از تکنولوژی های جدید باشد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت اشاعه فرهنگ مهارت آموزی هم در زمینه مهارت های عمومی شهروندان و هم مهارت های تخصصی برای احراز شغل تأکید  کرد.
وی افزود:سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این زمینه می تواند از ظرفیت شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی بهره مند باشد.
 علی اوسط هاشمی: مهارت آموزی باید پیوست پروژه های کلان کشور در قرارگاه اقتصاد مقاومتی باشد
 براساس این گزارش، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در این دیدار گفت: لازم است ساختار سازمان با رویکرد مربی محوری باز طراحی شود؛ به گونه ایی که مربیان محورِ پایه گذار آموزشگاه های مردم پذیر و کارآمد باشند و از این طریق مهارت آموزی تبدیل به یک پروژه ملی شود.
هاشمی افزود: توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور بدون قائل شدن نقش جدی برای مهارت آموزی میسر نیست.
معاون وزیر تعاون همچنین تأکید کرد: مهارت آموزی باید پیوست پروژه های کلان کشور در قرارگاه اقتصاد مقاومتی باشد.
در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای  با رئیس سازمان اداری و استخدامی تأکید شد؛
انصاری: از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رفع بیکاری و اشتغالزایی حمایت می کنیم/ هاشمی: تغییر ساختار سازمان بر اساس مربی محوری در دستور کار است
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی رئیس این سازمان در این دیدار  با ارائه گزارشی به تبیین وضعیت نیروی انسانی سازمان از نظر محدودیت پست های موجود سازمانی و وضعیت حقوق و مزایای کارکنان پرداخت.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در شرایط فعلی، توسعه کشور بدون اتکا به جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و گسترش فرهنگ مهارت آموزی ممکن نیست.
هاشمی افزود: اگر بتوانیم از نظر ساختاری رسته ها را تغییر دهیم، پایه را آموزشی و مربی محور کنیم، می توان آینده خوبی برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رقم زد و شاهد تحولات سازنده ای باشیم.
انصاری: از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رفع بیکاری و اشتغالزایی حمایت می کنیم
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در شرایط فعلی کشور نقش مهمی ایفا می کند، تأکید کرد: از برنامه های سازمان برای رفع بیکاری و اشتغالزائی حمایت می کنیم.
جمشید انصاری در ادامه افزود: ایجاد زمینه برای ارتقای مهارت با رویکرد صادرات خدمات فنی و حرفه ای باید در اولویت قرار گیرد.
انصاری همچنین از آمادگی کارشناسی برای تغییرگرایش در ساختار تشکیلات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اداری به مربی، مهارت محوری خبر داد.
در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛
هاشمی: دیدن سهم مهارت در لایحه ها و طرح های مجلس یک ضرورت است/ عارف: روی حمایت مجلس از برنامه های محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حساب کنید
علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، پیرامون توسعه مهارت آموزی و راهکارهای آن دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان، هجدهم مهر ماه سال جاری، در دیدار با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اهمیت موضوع مهارت آموزی، گفت: انتظار می رود حمایت های لازم از مهارت آموزی از سوی دولت صورت گیرد.
وی، در ادامه گفت: دیدن سهم مهارت در کنار لایحه ها  و طرح های فعلی که در کمیسیون های مجلس مطرح است، از جمله: ارزش افزوده، مالیات و حذف یارانه ها، یک ضرورت متناسب با برهه زمانی کنونی به شمار می رود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: در ادبیات مسئولین با وجود در اولویت بودن اشتغال و تهدید مهاجرت، کمتر به موضوع مهارت به عنوان راهکار اصلی حل این معضل پرداخته شده است.
هاشمی، در ادامه افزود: پیشنهاد می شود کمیسیون آموزش عالی به موضوع مهارت و ضرورت بازنگری در ساختار تشکیلاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد آموزشی و مربیگری نگاه ویژه ای داشته باشد.
معاون وزیر تعاون بیان داشت: تدوین سند ملی مهارت برای کشور یک ضرورت است تا اجماع و جریان سازی را در این حوزه شکل دهد.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: ناخواسته مهارت را با رفتارهای غیر کارشناسی حقیر شمردیم
در ادامه این دیدار، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع مهارت آموزی در کشور ناخواسته با پاره ای از رفتارهای غیرکارشناسی، در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، در حالی که از زمان انقلاب فرهنگی بر این باور بودیم که موضوع مهارت را باید عمومیت بخشید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر فرهنگ سازی، تربیت مربی و اعتبار بخشی به مهارت به عنوان یک ضرورت، تأکید کرد.
عارف، افزود: در ارتقای اصالت آموزش های مهارتی بر حمایت مجلس حساب کنید. مجلس می تواند از طریق ظرفیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، در این زمینه به خوبی بهره بگیرد.
وی، با بیان اینکه با برنامه محوری در حوزه مهارت آموزی به همراه سازی دولت اندیشیده شود، گفت: بخشی از دستاوردهای سند ملی مهارت را می توان از  طریق مجلس به قانون تبدیل کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه بر بهره گیری از مشاوره های بین المللی و مناقصه بین المللی برای سند ملی مهارت تأکید کرد.