اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 13 آبان 1398
کد 4219

توسط مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز صورت گرفت:

تالیف کتاب " راهنمای طراحی و نصب سیستم های فتوولتائیک "

محمدرضا شیرین آبادی، مربی انرژی های تجدید پذیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز،موفق به تالیف کتاب " راهنمای طراحی و نصب سیستم های فتوولتائیک " تحت حمایت انجمن انرژی ایران، در این حوزه گردید.
محمدرضا شیرین آبادی، مربی انرژی های تجدید پذیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز، موفق به تالیف کتاب " راهنمای طراحی و نصب سیستم های فتوولتائیک " تحت حمایت انجمن انرژی ایران، در این حوزه گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محمدرضا شیرین آبادی، مربی انرژی های تجدید پذیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز، موفق به تالیف کتاب تحت حمایت انجمن انرژی ایران در این حوزه گردید.
محمدرضا شیرین آبادی، مولف کتاب در این خصوص گفت: به یقین می دانیم که سوخت های فسیلی از سرمایه های ملی و حیاتی کشور هستند که مصرف بی رویه آن ها، آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهند داشت و تا سال2050 به علت افزایش جمعیت جهانی و همچنین در پی گسترش اقتصاد کشور های در حال توسعه، نیاز به انرژی دو و یا حتی سه برابر خواهد شد و انتشار گاز های گلخانه ای با سوختن ذغال سنگ و نفت و سایر سوخت های فسیلی و انباشته شدن پسماندهای هسته ای از رآکتورها، مشکلات زیادی را به وجود خواهند آورد.
از آن جایی که فنّاوری فتوولتائیک، یک فناوری مورد اطمینان از لحاظ بازده  است و نصب و راه اندازی نسبتا آسان و سریعی دارد و به طور مستقل می تواند تقریبا در هر نقطه از سیاره زمین انرژی مورد نیاز را تامین کند، به بازاری رو به رشد تبدیل شده است که تجارت های کوچک و بزرگ، می توانند خود را در گوشه ای از آن جای دهند.
 از این رو در فصل های کتاب به طور مفصل درباره نصب و راه اندازی این فناوری نوین پرداخته شده است.
مطالب این کتاب استاندارد IEC16478 ساتبا و استاندارد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه ی حرفه طراحی سیستم های فتوولتائیک و ضابطه 667  سازمان مدیریت و برنامه ریزی را می تواند  پوشش دهد.
این کتاب تحت حمایت انجمن انرژی ایران توسط انتشارات علمیران و با تالیف محمدرضا شیرین آبادی، مربی انرژی های تجدیدپذیر سازمان در 276 صفحه به چاپ رسیده است.
امیدواریم با مطالعه این کتاب، اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما خوانندگان محترم قرار گیرد.
روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن تبریک به همکار گرامی، برای ایشان و خانواده محترمشان موفقیت های روز افزون آرزو می کند.