اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 27 آبان 1398
کد 4233

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز خبر داد:

حضور پدر صنعت تراش و استادکار استان در آزمون عملی رشته تراشکاری

حسن پاشایی در سن 76 سالگی اقدام به اخذ گواهینامه مهارت نموده و پس از قبولی در آزمون آنلاین جهت شرکت در آزمون عملی، در محل کارگاه آموزش تراش و فرز مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز حضور یافت.
حسن پاشایی در سن 76 سالگی اقدام به اخذ گواهینامه مهارت نموده و پس از قبولی در آزمون آنلاین جهت شرکت در آزمون عملی، در محل کارگاه تراش و فرز مرکز آموزش فنی و حرفه ای  شماره یک تبریز حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یونس ممی زاده، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز ضمن اعلام این خبر افزود: آقای حسن پاشایی به عنوان مسن ترین استادکار است که از سن 13 سالگی شروع به کار در زمینه تراشکاری نموده و در راستای اجرای آموزش در محیط واقعی  در سن 76 سالگی اقدام به اخذ گواهینامه مهارت بین المللی در رشته تراشکاری نمود.
ممی زاده در این خصوص افزود: با توجه به سیاستهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبنی بر ترویج فرهنگ مهارت در محیط واقعی کار و ارائه گواهی مهارت به افراد دارای صلاحیت حرفه ای، این مرکز اقدام به شناسایی افراد دارای صلاحیت نموده است.
حسن پاشایی پس از شرکت در آزمون آنلاین رشته مذکور و کسب نمره لازم، جهت شرکت در مرحله عملی آزمون تراشکاری، در محل کارگاه تراشکاری مرکز حاضر شده و ضمن بحث و تبادل نظر با مربیان کارگاه و رد و بدل نمودن تجربیات کاری، در آزمون عملی شرکت نموده و موفق به کسب نمره قبولی شد.