علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیرامون ارتقای جایگاه مهارت آموزی در جامعه دیدار و گفتگو کردند.
علی اوسط هاشمی:
ارتقای جایگاه مهارت در جامعه در گرو نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به آموزش های مهارتی است
محمد مهدی زاهدی:
صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیرامون ارتقای جایگاه مهارت آموزی در جامعه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان با محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیرامون ارتقای جایگاه مهارت آموزی در جامعه و نقش مجلس شورای اسلامی در مهارت افزایی، دیدار و گفتگو کردند.
هاشمی، در این دیدار با اشاره به قدمت مهارت و درخشش آن در کشورمان، گفت: انتظار داریم ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه های منابع انسانی، مربیان توانمند و مسلط به کار، تجهیزات و سخت افزار برای نقش آفرینی آموزش های مهارتی در جامعه مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی با انتقاد از تضعیف ارزش مهارت و صلاحیت حرفه ای در نظام اداری کشور، بیان داشت: ضرورت کار فرهنگی در جامعه برای ارتقای جایگاه مهارت به صورت جدی احساس می شود و باید از حداکثر ظرفیت کمیسیون آموزش عالی، کمیسیون های بودجه و مهارت زیر مجموعه آن برای تقویت نگاه به مهارت استفاده شود.
صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود
محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با تأکید بر تغییر نگرش و تحول در نظام اداری از مدرک گرایی به مهارت گرایی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس تلاش می کند موانع آموزش های مهارتی در همه ابعاد را بر طرف نماید.
زاهدی با تأکید بر مبارزه جدی با مدرک گرایی و فرهنگ سازی و قانونمندکردن و الزام دستگاه ها به جذب مهارت آموختگان و فراگیران حرفه ای، افزود: صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود.
وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تلاش می کند از همه ظرفیت های قانون نظام جامع آموزش مهارت برای بهره مندی جامعه مشتاق مهارت استفاده کند.