اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 11 آذر 1398
کد 4259

علی اوسط هاشمی: از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای صلاحیت حرفه ای حمایت می کنیم

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با رؤسای کانون های انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان ها، از حمایت سازمان از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای صلاحیت حرفه ای خبر داد.
علی اوسط هاشمی:
از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای صلاحیت حرفه ای حمایت می کنیم
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با رؤسای کانون های انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان ها، از حمایت سازمان از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای صلاحیت حرفه ای خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعضای هیأت مدیره کانون انجمن صنفی کشوری و رؤسای کانون های انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان ها، امروز ششم آذر ماه سال جاری  دیدار و گفتگو کرد.
هاشمی، با تأکید بر اوج گیری و تقویت بخش خصوصی در امر مهارت آموزی  برای عبور از شرایط سخت کنونی جامعه، گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، باید با ورود جدی به مقوله مهارت آموزی، مراکز فعال خود را از سطح آمار و ارقام عبور داده و به مرحله فعلیت برسانند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان کرد: هیچ قراردادی نباید در تعارض با منافع آموزشگاه های آزاد باشد.
ارزش گذاری مهارت نیازمند اجماع و جریان سازی در جامعه است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به نیاز جامعه بر نگاه مسئولانه به مهارت، به جریان سازی با اجماع در کشور برای ارتقای ارزش مهارت، افزود: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای باید ایده های بزرگ خود را مطرح و بسته های آموزشی قوی و جامع تدوین کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: اکنون ارزش گذاری مهارت نیازمند اجماع و جریان سازی در جامعه است.
وی گفت: اجماع با خود(در درون سازمان)، با مردم و در نهایت با جامعه، تکیه بر خرد جمعی و تکیه بر دانایی مسبب جاری شدن اراده و عشق در جامعه می شود.
هاشمی، با تأکید بر برخورد قاطعانه با تخلف در آموزشگاه های آزاد در زمینه صدور پروانه مهارت، بیان کرد: از بخش خصوصی انتظار دارم با حکمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تکیه بر صلاحیت های خود ایده ها و پیشنهادات سازنده مطرح کنند و از این طریق بتوانند دستگاه های اجرایی را برای بالابردن وزن مهارت با خود همراه کنند.
 وی، از رؤسای کانون های انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خواست با مطالبه گری، پرهیز از اختلاف نظر و پویایی به مقوله مهارت آموزی ورود کنند تا بتوانند سهمی از اعتبار صندوق توسعه کشور را به آموزش در بخش خصوصی  اختصاص دهند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان کرد: تفویض اختیار به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت کارگاه های مراکز آموزش دولتی یک ضرورت ملی است که لازم است کانون انجمن صنفی کشوری در این خصوص تدبیر نموده و پیشنهادات خود را ارائه نماید.
وی در ادامه تأکید کرد: به زمینه های فعال سازی کانون های تعطیل شده یا منحرف از فعالیت حرفه ای و اصلاح روند و ارتقای  توانایی برای مشارکت در جریان سازی باید به جد ورود نمود.
هاشمی در خاتمه گفت: بر بازنگری آئین نامه آموزشگاه ها که نقش زیان زا و بازدارنده نیز دارند با هم فکری، تعامل  و مشارکت حداکثری که توأم با فرصت سازی های جدید باشد، باید اندیشید و در زمان کوتاه نتیجه آن را آماده ابلاغ نمود.