اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 13 آذر 1398
کد 4262

نخستین مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور ۱۶۴ رقابت‌کننده در مشهد برگزار شد

مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور ۱۶۴ رقابت‌کننده برای نخستین بار در سه رشته مهارتی برای چهارگروه معلولیت در مشهد برگزار شد.
مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور ۱۶۴رقابت‌کننده برای نخستین بار در سه رشته مهارتی برای چهارگروه معلولیت در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی  استان خراسان رضوی، افشین رحیمی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان، با اعلام این خبر گفت: کشف استعدادهای برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، آگاهی بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به وجود امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین معلولان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بود.
رحیمی با اشاره به اینکه، در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در چهار گروه معلولیت جسمی، نابینا، ناشنوا و معلولان ذهنی بودند، افزود: این مسابقات ویژه معلولان مشهد بود اما به دلیل علاقه‌مندی و استقبال معلولان، ۲۲ نفر از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی و ۱۶ نفر نیز از استان سیستان و بلوچستان در این مسابقات شرکت کردند.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان در سه رشته مهارت‌های کامپیوتر(ICDL) ، دوخت کیف چرمی با دست و گلیم از دهم آذرماه مدت۲روز با یکدیگر رقابت کردند.
بنابراین گزارش: از نفرات برتر شرکت کننده در مسابقات مذکور ۱۲ آذر ماه،هم زمان با روز جهانی معلولان طی مراسمی تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش مهارتی اقشار مختلف جامعه و توانمندسازی آنان در جهت اشتغال پایدار است گفت: هم اکنون یک مرکز دولتی و سه آموزشگاه آزاد در این استان آموزش‌های مهارتی و فنی را به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.