اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 آذر 1398
کد 4267

با هدف هم افزایی و همکاری های مشترک آموزشی صورت گرفت:

دیدار روسای مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو و انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد شهرستان با شهردار جدید سهند

مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای وکیلی به سمت شهردار جدید شهرستان، خواستار مشارکت و حمایت های بیش از پیش شهرداری در راستای اجرای برنامه های متنوع مراکز دولتی و خصوصی در شهر جدید سهند شد.
دیدار روسای مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو و انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد شهرستان با شهردار جدید سهند
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای وکیلی به سمت شهردار جدید شهرستان، خواستار مشارکت و حمایت های بیش از پیش شهرداری در راستای اجرای برنامه های متنوع مراکز دولتی و خصوصی در شهر جدید سهند شد.
کاظمی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت جوانان شهر سهند و عدم وجود زیرساخت های فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ... متناسب با جمعیت، آمادگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو و بخش خصوصی را برای افزایش فعالیت های آموزشی در آن شهر اعلام و در این راستا مشارکت و حمایت شهرداری سهند و اختصاص مکان آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد غرفه های حمایتی جهت استقرار و فروش تولیدات کارآموزان را خواستار شد.
وکیلی، شهردار جدید سهند نیز بر اهمیت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای شهروندان تاکید نمود و در ادامه افزود: تمامی دستگاه های اجرائی باید در راستای پیشبرد این امر مهم مشارکت داشته باشندو شهرداری سهند نیز آمادگی خود را ضمن ارائه امکانات لازم در جهت رفع مشکلات و موانع بر سر راه آموزش فنی و حرفه ای اعم از دولتی و بخش خصوصی به شهروندان در بلندمدت و کوتاه مدت را مرتفع نماید.
موثقیان، رئیس انجمن صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد اسکو نیز با اشاره بر توانمندی های بخش خصوصی و تعداد قابل توجه آموزشگاه آزاد در این شهرستان و اجرای برنامه های متنوع در گذشته ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی در اجرای برنامه های مشترک، پیشنهاداتی در زمینه واگذاری زمین های با کاربری آموزش و با نگاه حمایتی جهت احداث مجتمع های آموزشی در فازهای مختلف سهند ارائه نمود تا با ایجاد آموزشگاه ها با استانداردهای تعریف شده و تجمیع چندین آموزشگاه در کنار هم به خدمات آموزشی مطابق با استاندارد و در فضای کیفی به شهروندان ارائه گردد.
شایان ذکر است؛ مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو در سنوات گذشته توانسته است با برگزاری کارگاه های سیّار آموزشی، دوره های آموزشی یک روزه، همایش ها، سمینارها و همچنین برگزاری نمایشگاه تولیدات کارآموزان با مشارکت و هم افزائی مرکز، بخش خصوصی، شهرداری و ... در شهر جدید سهند گام های موثری در راستایمعرفی و اجرای دوره های مهارتی برای جوانان این شهرستان در راستای مهارت افزایی و اشتغالزایی بردارد.