اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 23 آذر 1398
کد 4280

در دیدار جوان نمونه معلول با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

یعقوب نماینده:کسب مهارت،عامل موثر در اشتغال و رشد اجتماعی معلولین است.

یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دیدار با علیرضا زینالپور، جوان برگزیده معلول در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) استان آذربایجان شرقی در سال 98، بر اشتغال معلولان با کسب آموزش های مهارتی تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دیدار با علیرضا زینالپور، جوان برگزیده معلول در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) استان آذربایجان شرقی در سال 98، بر اشتغال معلولان با کسب آموزش های مهارتی تاکید نمود.
وی افزود: کسب مهارت های فنی و حرفه ای در بازتوانی و استقلال بخشیدن به معلولین نقش بسزایی دارد و موجب اشتغال و رشد اجتماعی معلولان می شود.

 

 
در این دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان این مطلب که معلولین قشر مهمی از جامعه هستند، افزود: تا زمانی که این قشر در چرخه تولید و اشتغال و فعالیت های اجتماعی قرار نگیرند در معرض آسیب هایی جدّی همچون؛ اضطراب، افسردگی و عدم اعتماد به نفس در برابر مشکلات اجتماعی و فرهنگی قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه اظهار داشت: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای یکی از راههای موثر در بهبود شرایط اجتماعی و معیشتی و بهره مندی از حقوق شهروندی برای معلولان است.
نماینده با اشاره به عدم وجود آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ویژه معلولین جسمی و حرکتی در استان آمادگی این اداره کل را در راستای صدور مجوز و فعالیت برای افراد واجد شرایط اعلام نمود.
 در این دیدار، علیرضا زینالپور، جوان برگزیده معلول استان، لوح تقدیری به امضای رئیس جامعه معلولین آذربایجان شرقی به نیابت از جامعه معلولین استان به مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تقدیم نمود.