اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 1 دي 1398
کد 4285

در همایش "بررسی بازار سرمایه و چشم انداز آن در سه ماه آخر سال" عنوان شد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی: بازار بورس در کشور ما شناخته شده نیست .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که بازار سرمایه تنها بازاری است که دارای انباشت و تراکم سرمایه بوده و برای اقتصاد کشور بسیار مفید است، اظهار کرد: این بازار از همه جهت مفید بوده اما متاسفانه در کشور ما شناخته شده نیست و بسیاری افراد یا این بازار را نمی‌شناسند و یا از ورود به آن واهمه دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از خبرگزاری ایسنا، یعقوب نماینده در همایش "بررسی بازار سرمایه و چشم انداز آن در سه ماه آخر سال"، با تاکید بر این‌که ضریب نفوذ بورس در بین مردم ایران در بحث بورس، حدود 10 الی 20 درصد است، افزود: متاسفانه موفق نشده‌ایم حتی یک نمونه از بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی استان را به این سمت سوق دهیم و همه این مشکلات نیز ناشی از عدم آشنایی، آگاهی و تسلط و سواد در حوزه بازار سرمایه است.

وی با تاکید بر این‌که بهترین روش تبلیغ، ترویج و توسعه یک محصول از طریق آموزش است، افزود: متاسفانه این موضوع در حوزه بورس انجام نشده و بعد از جنگ تحمیلی که اقتصاد کشور جان دوباره گرفت، هرگز شاهد یک آموزش اساسی و نهادینه شده در این رابطه نبوده‌ایم و این معضل نیز به ضعف گردانندگان، مدیران و علمای بازار سرمایه برمی‌گردد.

وی در این خصوص افزود: طی دو سال گذشته، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به دو موسسه فعال در حوزه بورس مجوز داده که موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه از جمله آن بوده و آغازگر فعالیت‌های خوب در این رابطه بوده است.

نماینده با تاکید بر این‌که فضای کار و فعالیت بسیاری در حوزه بورس در کشور و به ویژه در آذربایجان شرقی به دلیل قطب اقتصادی و صنعتی بودن در شمالغرب فراهم است، افزود: نیاز است که از ظرفیت سایر علاقه مندان و فعالان این حوزه هم استفاده کنیم و اگر تقاضایی در این رابطه وجود داشته باشد، بی دریغ حمایت خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، همایش "بررسی بازار سرمایه و چشم انداز آن در سه ماه آخر سال" توسط موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه با همکاری مشترک کارگزاری سینا در تبریز، در سالن همایش‌های تالار اندیشه تبریز واقع در پارک ائل گلی برگزار شد.

تجلیل از فعالان این حوزه، بررسی اجمالی بودجه سال ۹۹، بررسی افق صنایع مختلف بورسی، پرسش و پاسخ مدعوین(کارگاه آموزشی) و بررسی افق بازار جهانی از محورهای این همایش بود.