اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 1 دي 1398
کد 4286

در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به رخدادهای علمی جامعه بی تفاوت نیست

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاونین آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، معاون اداری و پشتیبانی، جمعی از کارشناسان و مربیان اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز هم زمان با هفته پژوهش و نوآوری در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید
سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به رخدادهای علمی جامعه بی تفاوت نیست
آئین تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاونین آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، معاون اداری و پشتیبانی، جمعی از کارشناسان و مربیان اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز هم زمان با هفته پژوهش و نوآوری در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: پژوهش، مبنای ارزش است و برای موفقیت در برنامه ها حتما باید به مصداق شعار معروف " بدون پژوهش، تصمیم نگیرید" عمل کرد. چراکه این موضوع در حوزه مباحث آموزشی در جهان نهادینه شده و امروزه مورد پذیرش و استفاده قرار می گیرد.

 

 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش و نقش آن در پیشرفت های علمی روز، افزود: مباحث جدید علمی، تکنولوژیکی اول اتفاق می افتد، سپس نهادهای آموزشی آن را تبیین، تبلیغ و ترویج می کنند.
یعقوب نماینده تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله نهادهایی است که در آن به موضوع پژوهش به صورت جدّی و ویژه به خصوص در بحث استاندارد نویسی با رویکرد شایستگی و شغلی بالغ بر 4500 استاندار توجه می شود.
وی اضافه کرد: در استاندارد نویسی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تمامی مباحث دانش، نگرش، مهارت و اخلاق حرفه ای، لحاظ می شود و نظیر این حرکت در سازمانهای دیگر حتی در نهادهای متولّی مشاغل دیده نمی شود.
وی با اشاره به این موضوع که در آموزش های فنی و حرفه ای در خصوص بحث های نظری، فقر مطلق وجود دارد، افزود: علیرغم وجود تکنولوژی های جدید در این سازمان، متاسفانه، جامعه شناخت از آموزش های مهارتی کم رنگ است.
مدیرکل افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای توانسته است با معرفی توانمندی های مربیان و کارگاههای آموزشی مجهز، مراکز رشد را در دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه و مرند راه اندازی کند.
نماینده خاطر نشان کرد: حتما باید فرصت فکر و پژوهش را به همدیگر بدهیم و روزمرّگی های شغلی باعث نشود که از حوزه اندیشه دور بمانیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از توانمندی های مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای افزود: خوشبختانه همکاران مربی با استفاده از توانمندی ها، تجارب و نوآوری های خود  ضمن آموزش و تدریس مباحث مهارتی در امور پژوهشی نیز  فعال هستند.
رضا اختیار وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، از پژوهش به عنوان زیربنای آموزش یاد کرد و افزود: آموزش و پژوهش دو مقوله جدا نشدنی از یکدیگرند چراکه هرجا که بحث آموزش مطرح است پژوهش نیز حضور پر رنگی دارد.

 

 
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این راستا، خواستار فعالیت بیش از پیش همکاران به خصوص مربیان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه پژوهش و فعالیتهای پژوهشی شد.
دکتر رسول زوارقی، دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز نیز به عنوان سخنران این آئین، با موضوع " کنکاشی بر وضعیت علم، فناوری و نوآوری در ایران و جهان به ایراد سخن پرداخت.
وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورخوشبختانه نسبت به موضوع پژوهش بی تفاوت نیست و نوآوری های خوبی دارد و نسبت به رخدادهای علمی- آموزشی پیرامونی خود نیز بی تفاوت نیست و ساختار و مدیریت این سازمان در استان ما پیشرو است.

 

 
شایان ذکر است؛ از آقایان؛ محمدرضا شیرین آبادی، بهرام داداشی خالص و محمدرضا کوششی به عنوان پژوهشگران مهارتی برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و آقایان؛ بهبود محمدزاده، مهدی اختیار وکالتی، ابوالفضل آتمیانلو، مقصود عبداللهی، احد عباسیان پیرنیا و علی خدایی و به عنوان فعالین حوزه پژوهش در سال 98 تقدیر بعمل آمد.
 





همچنین در پایان از سرکارخانم فاطمه موسوی، فرزند همکار حراست آقای حبیب موسوی در راستای پذیرفته شدن در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تبریز، آقای محمد مطلب زاده، فرزند همکار مرکز یک تبریز آقای مرتضی مطلب زاده، در رشته داروسازی دانشگاه اردبیل و حسن باقرزاده، به جهت انجام فعالیتهای پژوهشی و تالیف کتاب ضمن لوحی، تقدیر بعمل آمد.