اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 4 دي 1398
کد 4293

در مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی عنوان شد:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: نگرش به آموزش های مهارتی در جامعه باید جدی گرفته شود.

با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استاندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، رییس سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از مسئولین استان مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی در محل سازمان مدیریت صنعتی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی با حضور، جهانگیری، معاون هماهنگی اموراقتصاد استاندار، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مدیران آموزش در صنایع استان آذربایجان شرقی در محل سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار گردید.
معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی از واحدهای تولیدی گفت: نقص در آموزش های مهارتی در این صنایع و عدم وجود نیروهای کار ماهر، از مهمترین عامل در مشکلات برخی از این واحد ها است.

 

 
جهانگیری گفت : نگرش به آموزش های فنی و حرفه ای و دانش های مهارتی در جامعه و علی الخصوص در صنعت، باید جدی گرفته شود چون این امر یکی از مهمترین مولفه ها در رونق تولید، افزایش و بهره وری در جامعه است.
وی افزود: آموزش های نرم در کنار آموزش های مهارتی به افراد ماهر، موجب تغییر رفتار و اثربخشی بهتر در آن ها خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به نقش مدیران و رهبران آموزش در صنایع استان گفت: اگر این مهارت ها به صورت نیازسنجی دقیق و درست احصاء و به نیروی کار شاغل در صنعت آموزش داده شود، شاهد بهره وری عمومی در کشور خواهیم بود.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این جلسه با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: تلاش ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، نزدیک و همسو کردن آموزش های مهارتی با نیازهای بنگاههای اقتصادی در استان است.

 

 
نماینده، با اشاره به حضور مدیران آموزش در صنایع استان و جمعی از دستگاههای اجرایی در این دوره آموزشی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاههای ذیربط در امر آموزش به یک اکوسیستم آموزشی جامع در این حوزه دست یابیم.
وی با اشاره به افتتاح 10 مرکز جوار و بین کارگاهی در واحدهای صنعتی استان از همکاری با شرکت آلمانی SBH در جهت آموزش و نیاز سنجی آموزشی از بنگاههای اقتصادی در استان خبر داد.
نماینده با اشاره به این مطلب که دوران طلایی آموزش در زمان رکود است و کم کاری و بیکاری نیروی انسانی در این دوران پوشش داده می شود، خاطر نشان ساخت : امیدواریم با همکاری و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی در استان شاهد اجرای دوره های آموزشی مفید و اثربخشی باشیم.
در پایان این مراسم گواهینامه دوره آموزش راهبری در بنگاههای اقتصادی به مدیران آموزش در صنایع استان اعطاء گردید.