اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 7 دي 1398
کد 4296

علی اوسط هاشمی در دیدار با کارکنان آمورزش فنی و حرفه ای تهران؛

درک درست از مهارت می تواند در برون رفت کشور از ابر چالش بیکاری مؤثر باشد/ هر مرکز صنعتی بزرگ در تهران یک کارگاه آموزشی است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با فعالان عرصه مهارت آموزی در دو بخش دولتی و خصوصی و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بر درک درست از مهارت برای برون رفت کشور از ابر چالش بیکاری تأکید کرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با فعالان عرصه مهارت آموزی در دو بخش دولتی و خصوصی و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بر درک درست از مهارت برای برون رفت کشور از ابر چالش بیکاری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، سوم دی ماه سال جاری در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید چمران، با فعالان عرصه مهارت آموزی در دو بخش دولتی و خصوصی و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران دیدار و گفت و گو کرد.
بنا براین گزارش، وی با اشاره به اینکه تهران، شهری دارای فرصت های بی بدیل برای بودن در موضع فعال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، گفت: نگاه منطبق با ارزش زایی و الگوسازی می تواند نقش به سزایی در توسعه داشته باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اهمیت آمایش سرزمین در برنامه ریزی و سیاستگذاری ها گفت: آمایش سرزمین در هر منطقه کشور و استانی می تواند منجر به اعتبارسازی، فرصت سازی و موقعیت بخشی شده و اعتبار و ارزش بیافریند.
وی خطاب به کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در استان تهران ظرفیت‌های بی بدیلی وجود دارد و اکنون فرصت مغتنمی است که همکاران جریان اجتماعی مهارت آموزی را در تهران شکل داده و الگویی برای سراسر کشور باشند.
هاشمی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود گفت: با اثبات صلاحیت حرفه‌ای می توانیم وزن اجتماعی خود را در حوزه مهارت به دست آورده و قیمت پیدا کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر فعال بودن همکاران بر موضع مهارت آموزی و جریان سازی با مهارت گفت: با فاصله گرفتن از موضع خود نمی‌توان مطالبه‌گر بود و بی تردید هر کجا مطالبه ای باشد، پاسخ هم خواهد بود.
وی افزود: هر مرکز صنعتی بزرگ در تهران یک کارگاه آموزشی است و با مطالبه گری شما فرصتی برای اعتباربخشی به مهارت و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای فراهم می شود.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: به وسعت قابلیت های انباشته شده در سرزمین مان به استراتژی و فکر نیازمندیم و با همین اندیشه، اتاق فکر با حضور نمایندگان، رؤسای مراکز و مربیان بخش دولتی و خصوصی و فراکسیون مربیان را برای طرح ایده های خلاقانه تشکیل می دهیم.
وی با اشاره به دستور اخیر رئیس محترم جمهوری مبنی بر استانداردسازی و ارتقای آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: این دستور برای مهارت، ارزش‌ ایجاد کرده است و جامعه به این نتیجه رسیده است که مدرک گرایی و نگاه صرف به مشاغل دولتی چاره ساز معضل بیکاری در کشور نیست.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزشگاه‌ های آزاد را شریک در کارگاه‌های آموزشی دولتی سازمان دانست و گفت: به شرکای اجتماعی چه حقیقی و چه حقوقی با احترام می اندیشیم و حافظ منافع آموزشگاه های آزاد هستیم.
هاشمی نقد سازنده از خویش را گشاینده راه جدید دانست و گفت: نقد بر خویش داشته باشیم، خودمان را به درستی عرضه کنیم و به جامعه بشناسانیم تا بر اساس آن قیمت پیدا کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای را در آموزش و پرورش پر رنگ می بینیم و در همین راستا درصددیم الحاق گواهی‌نامه مهارت به گواهی نامه پایان تحصیلات متوسطه اول و دوم،  الزام آور شود.
هاشمی از همکاران خود در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خواست برای ارتقای وضعیت موجود، 
پیشنهاد و راهکاری ارائه دهند تا بررسی شود که چگونه می‌توان وزن اجتماعی مهارت را با ارتقای شان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جامعه بالا بریم و چگونه می‌توان این باور را عمومی سازیم که می‌توان زمان دستیابی به شغل از طریق مهارت را کاهش دهیم؟
بر اساس این گزارش، هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این دیدار به استماع سخنان و مطالبات نمایندگانِ مدیران و مؤسسین آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، مربیان وکارکنان، رؤسای مراکز ثابت دولتی و انجمن صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد پرداخت.
شایان ذکر است، پیش از این نشست، هاشمی به همراه خانم زاروهی باتویان، وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید چمران بازدید کرد.