اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 9 دي 1398
کد 4300

آموزش فنی و حرفه ای در حوزه صنعت باید جدی گرفته شود

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارآذربایجان‌شرقی گفت: نگرش به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دانش‌های مهارتی در جامعه به ویژه در حوزه صنعت باید جدی گرفته شود.
تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارآذربایجان‌شرقی گفت: نگرش به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دانش‌های مهارتی در جامعه به ویژه در حوزه صنعت باید جدی گرفته شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی جهانگیری، در مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاه‌های اقتصادی با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی از واحدهای تولیدی، افزود: نقص در آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت و نبود نیروهای کار ماهر از مهمترین عوامل بروز مشکل در این واحدها است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی از مهمترین مولفه‌های رونق تولید و افزایش بهره‌وری در جامعه است، اظهار داشت: آموزش‌های تئوری در کنار آموزش‌های مهارتی به افراد ماهر، موجب تغییر رفتار و اثربخشی بهتر آنان می‌شود.
جهانگیری، با اشاره به نقش مدیران و رهبران آموزش در صنایع استان، گفت: اگر این مهارت‌ها به صورت نیازسنجی دقیق و درست احصا شده و به نیروی کار شاغل در صنعت آموزش داده شود، بهره‌وری عمومی در کشور روی خواهد داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به رسالت این اداره کل گفت: نزدیکی و همسو کردن آموزش‌های مهارتی با نیازهای بنگاه‌های اقتصادی استان از اولویت های این اداره کل است.
یعقوب نماینده، با اشاره به حضور مدیران آموزش صنایع استان و جمعی از دستگاه‌های اجرایی در این دوره آموزشی، افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های ذیربط در امر آموزش یک اکوسیستم آموزشی جامع در این حوزه به دست آید.
وی اظهار داشت: ۱۰ مرکز جوار و بین کارگاهی در واحدهای صنعتی استان افتتاح شده و با شرکت آلمانی SBH برای آموزش و نیازسنجی آموزشی بنگاه‌های اقتصادی استان همکاری می شود.
نماینده، ادامه داد: امید است با همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان اجرای دوره های آموزشی مفید و اثربخشی در اینده برگزار شود.
در این مراسم گواهینامه دوره آموزش راهبری در بنگاه‌های اقتصادی به مدیران آموزش در صنایع استان اعطا شد.