اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 16 دي 1398
کد 4310

در دیدار فرماندار ملکان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی مطرح شد:

با تکیه بر آموزش های فنی و حرفه ای مشاغل سبز در شهرستان ملکان پایه گذاری گردد.

محمدباقر خانی، فرماندار شهرستان ملکان در دیدار با یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای تاکید نمود.
محمدباقر خانی، فرماندار شهرستان ملکان در دیدار با یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به منظور بررسی و استفاده هرچه بیشتر از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، محمدباقر خانی، فرماندار شهرستان ملکان با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با یعقوب نماینده مدیرکل دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار فرماندار ملکان با تقدیر از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و به تبع آن مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان گفت: با وجود 80 روستا در این شهرستان، اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای برای روستائیان و عشایر در حوزه های مختلف مهارتی بیش از پیش احساس می شود.
وی همچنین خواستار ارائه آموزش هایی در خصوص مهارت آموزی در حوزه شهروندی، آموزش های نرم و ارائه آموزش رشته هایی چون؛ طراحی و دوخت، اتومکانیک، برق و لوازم خانگی با توجه به نیاز شهرستان شد.
خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود مرکز تحقیقات کشاورزی و وجود 61 هکتار فضای گلخانه ای، بر آموزش هایی در حوزه کشاورزی و آب و با هدف استفاده حداکثری از این امکانات و پتانسیل تاکید نمود.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به این مطلب که شهرستان ملکان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی و به خصوص محصول انگور است، بر ایجاد صنایع نو در راستای اشتغالزایی و همچنین توسعه و رونق تولید در این شهرستان تاکید نمود.
نماینده افزود: مشاغل مبتنی بر فضای سبز را در شهرستان ملکان با ارائه آموزش های های فنی و حرفه ای پایه گذاری می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره رویش " از ایده تا ثروت" که در 14 اسفند ماه سال جاری در ملکان برگزار خواهد شد از حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از ایده های برگزیده و نفرات برتر این رویداد خبر داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 4500 شغل شناسایی شده بر اهمیت اشاعه کسب و کار های خانگی از جمله؛ پرورش ماهیان آبزی و پرندگان زینتی تاکید نمود.
نماینده از طرح های مهم و پیش روی اداره کل، برنامه ریزی برای احداث پروژه های انرژی خورشیدی با توجه به ضریب تابش در شهرستان ملکان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی و ارائه آموزش های مهارتی در این بخش نیز خبر داد.
نماینده در پایان، خواستار تشکیل جلسات شورای مهارت توسط فرماندار شهرستان در جهت هم افزایی و همکاری سایر دستگاههای اجرایی و مرتبط با حوزه مهارت و فرهنگ سازی در خصوص آموزش های مهارتی برای هم وطنان عزیز در شهرستان ملکان شد.
حمید دهی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ملکان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز در 9 ماهه سال جاری از آمادگی مرکز برای ارائه مهارتهای فنی و حرفه ای مورد نیاز شهروندان خبر داد.