اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 19 دي 1398
کد 4315

در دومین جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی عنوان شد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: نهضت مهارت آموزی و فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه نهادینه گردد/ بهره‌وری تولید در گرو مهارت‌آموزی است

با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مدیران و مسئولین دستگاهها و نهادهای مرتبط با موضوع مهارت آموزی، دومین جلسه شورای مهارت در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دومین جلسه شورای توسعه مهارت استان آذربایجان شرقی، با حضور علی جهانگیری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی، میر احد حسینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مدیران کل و مسئولین دستگاههای اجرایی مرتبط با مهارت آموزی در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل گردید.
بنا بر این گزارش، علی جهانگیری، معاون اقتصادی استاندار در این جلسه با اشاره به موضوع مهم مهارت و کسب آموزش های مهارتی گفت: این نهضتی که از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پایه گذاری شده است باید نهادینه شده و این فرهنگ مهارت آموزی در جامعه شکل گیرد.

 

 
 
وی هم افزایی و تعامل دستگاههای اجرایی را در راستای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان برای آموزش افراد و نیروی کار ماهر برای رونق تولید و بهره وری بیشتر در صنعت استان را خواستار شد.
علی جهانگیری با تاکید بر مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: افزایش مهارت عملی در کنار آموزش‌های نظری و تئوری یکی از ضروریات است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
وی افزود: افزایش مهارت‌آموزی، صرفاً برای ایجاد اشتغال نیست و بهره‌وری نیروی انسانی و تولید نیز در گرو این امر است.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه با اشاره به این موضوع که استان آذربایجان شرقی یکی از مهمترین قطب های صنعتی در کشور است، گفت : شورای مهارت می تواند فرصت مناسبی برای گسترش آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت باشد.

 

وی افزود: این فرصت زمینه‌ساز شناسایی و احصاء نیازهای واقعی و مورد نیاز بازار کار استان است که با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط در امر مهارت‌آموزی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده شود.
نماینده گفت: در این شورا طرح و پروژه های همکاری سایر دستگاههای عضو در ویرایش و تدوین سند جامع توسعه مهارت استان - بررسی نحوه راه اندازی سامانه معرفی نیروی کار ماهر در جهت استفاده صنایع و بنگاههای اقتصادی - طرح توسعه مشاغل پایین دستی صنعت مس در ورزقان با همکاری و تامین مالی و حمایت شرکت مس سونگون از ایجاد بازار به منظور تامین نیروی آموزشی و مربیان صنعت آموزش استان و زمینه ساز ایجاد مرکز تربیت مربی - طرح اثربخشی آموزش های مهارتی با اجرای کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان با مشارکت صنایع و صنوف - بررسی طرح پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان در خصوص بازدید جوانان و سربازان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای با عنوان راهیان امید و احصاء حرفه های متناسب برای آموزش سربازان در استان مورد بحث و بررسی و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.