اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 22 دي 1398
کد 4319

علی اوسط هاشمی:

مهارت آموزی مقدس است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، در دیدار با نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان بر ارتقای ارزش و قداست مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، در دیدار با  نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان بر ارتقای ارزش و قداست مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان سیستان و بلوچستان؛ علی اوسط هاشمی،  رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان، به ارائه گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت و به فعالیت های صورت گرفته در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای این استان اشاره کرد .
هاشمی با اشاره به موضوع گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  با توجه به جدی شدن موضوع گاز رسانی به این استان، میل به کسب مهارت جوشکاری نیز افزایش یافته است. ما چون منابعی همچون صنایع گاز، پتروشیمی و نفت داریم و صادر کننده نیز هستیم می توانیم در این بخش نیروهای ماهر تربیت کنیم .
وی پیوست مهارت را لازمه اشتغال عنوان کرد و گفت: نمی توانیم از توسعه اقتصادی سخن به میان آوریم و مهارت را دخیل نکنیم .
معاون وزیرتعاون در ادامه بیان کرد: از بین هفت استانی که به آن ها سفر داشته ام، استان سیستان و بلوچستان را از حیث محتوایی و نوع نگاه برنامه ای پیشتازتر از بقیه استان ها دیدم .
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نیز در این دیدار با توجه به مشکلات ناشی از بیکاری در استان خواستار توسعه مهارت آموزی در این استان شد .