اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 24 دي 1398
کد 4322

در دومین جلسه اتاق فکر نمایندگان و خبرگان آموزشی صنایع در محل شرکت تراکتورسازی ایران- تبریز عنوان شد:

یعقوب نماینده: هیچ کشور، جامعه، سازمان و هیچ بنگاه اقتصادی بدون آموزش به توسعه و پیشرفت منجر نمی شود

یعقوب نماینده: هیچ کشور، جامعه، سازمان و هیچ بنگاه اقتصادی بدون آموزش به توسعه و پیشرفت منجر نمی شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در دومین جلسه اتاق فکر خبرگان صنایع که در محل شرکت تراکتورسازی تبریز برگزار شد؛ ازشرکت تراکتورسازی به عنوان برند آذربایجان نام برد و افزود: آموزش منابع انسانی شرکت های صنعتی موئلفه بسیار مهمی در توسعه پایدار است.
 وی در ادامه افزود: نقش تک تک صنایع به عنوان نقشی مهم و اثرگذار در ارتقاء، پیشرفت و توسعه اقتصادی آن بنگاه اقتصادی برکسی پوشیده نیست.
نماینده خاطر نشان ساخت: متاسفانه به لحاظ وجود خلاء آموزشی در مجموعه های مختلف صنعتی و بنگاههای اقتصادی، باید این نقاط بررسی و تقویت شود.
وی اظهار داشت: هر بنگاه اقتصادی که به موفقیت می رسد به پشتوانه آموزش نیروی انسانی در ابعاد مختلف بوده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: در هر مقطعی از زمان اگر شرکتی به سود برسد ولی به نیروی انسانی و آموزش آن توجه نشود مطمئن باشید مسیر پیشرفت، توسعه و سود دهی تداوم نخواهد داشت.  
یعقوب نماینده افزود: برای رسیدن به اهداف مشترک از اتاق فکر ایجاد شده، باید از تجارب، اندیشه ها و دانش بهره ببریم و به مصداق "زکات علم در نشر آن است" به دیگران نیز انتقال دهیم.
نماینده در ادامه، موزه فکر و خبرگی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: انتظار و توقع از اتاق فکر و خبرگان صنایع خیلی زیاد است و این امر میسّر نخواهد شد مگر با همت و تلاش تمامی تلاشگران درحوزه صنعت و آموزش استان که ان شاءالله محقق خواهد شد.
وی از صاحبان صنایع خواست تا ضمن تبادل ایده ها و تجربیات به یکدیگر، از تبادل نیروی انسانی و مدرّس خبره غافل نشوند.
نماینده با اشاره به شعارسازمان یونسکو در بحث یادگیری گفت: یادگیری یعنی دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای بودن و یادگیری برای زیستن در کنار همدیگر است و مصداق این شعار در اتاق فکر خبرگان صنایع نیز مشهود است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین با اشاره به کمیسیون بین المللی آموزش برای قرن 21 خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت علمی همه جانبه افراد معنای بهینه سازی قابلیت های جسمی، ذهنی، روحی و روانی دارد یعنی اگر در بنگاه اقتصادی خود، افرادی را داریم که دارای مهارت های فنّی کافی هستند ولی اخلاق حرفه ای ندارند، فرد شایستگی لازم را نخواهد داشت.
یعقوب نماینده در بخشی دیگر از سخنانش به بحث مهم تعهّد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بحث تعهد که به دنبال آن شایستگی نیز مطرح می شود یکی از مباحث روز دنیاست که تمام آن با آموزش محقق می شود.
وی از صاحبان صنایع و کارشناسان آموزشی به عنوان رهبران آموزشی نام برد و افزود: از این اتاق فکر انتظار می رودضمن هم افزایی و تبادل دانش و تجربیات به همدیگر، صاحب نظر و تاثیرگذار در حوزه های آموزشی و مهارتی باشند.
نماینده به نقل از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که مهارت را مقدس برشمرده است؛ تصریح نمود: به درستی که مهارت قداست دارد وهمگان باید منزلت آن را حفظ نماییم و به این موضوع اهمیت دهیم.
وی اعضای اتاق فکر را از مطرح ترین شرکت های استان برشمرد و افزود: رهبران آموزشی حاضر در این اتاق مطمئنا" منشاء خیر خواهند شد.
یعقوب نماینده در پایان تصریح نمود: هیچ کشور،جامعه، سازمان و هیچ بنگاه اقتصادی، بدون آموزش به توسعه و پیشرفت منجر نمی شود.
شایان ذکر است، در خصوص تصویب و نحوه اجرای طرح های پیشنهادی از جمله؛ تشکیل و ثبت حقوقی مجمع مدیران و مسئولان آموزش بنگاههای اقتصادی، تجلیل از بنگاههای اقتصادی یادگیرنده برتر در حوزه مهارتی و اجرای آموزش دوگانه در بنگاههای اقتصادی بین اعضای اتاق فکر نمایندگان و خبرگان آموزشی صنایع استان بحث و تبادل نظر گردید.