اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 25 دي 1398
کد 4323

در دومین جلسه اتاق فکر نمایندگان و خبرگان آموزش در صنایع استان، عنوان شد:

کسب رتبه دوم کشوری توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه آموزش در صنایع در 9 ماهه سال 98

کسب رتبه دوم کشوری توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه آموزش در صنایع در سال جاری
کسب رتبه دوم کشوری توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه آموزش در صنایع در 9 ماهه سال 98
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، حبیبی، معاون صنایع اداره موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور در محل برگزاری دومین جلسه اتاق فکر نمایندگان و خبرگان صنایع استان که در محل شرکت تراکتورسازی ایران- تبریز برگزار شد، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی را پیشرو در ارتباط با صنعت برشمرد و ارتقای رتبه استان در حوزه آموزش در صنایع را از رتبه 7 به دومین رتبه کشوری را نسبت به سال گذشته در 9 ماهه سال 98 تبریک گفت و در راستای تلاشهای صورت گرفته در این حوزه از مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، رئیس اداره آموزش و کارشناس امور صنایع آموزش فنی و حرفه ای استان، تقدیر بعمل آورد.
وی در ادامه، خطاب به صاحبان صنایع گفت: شما صنعتگران به عنوان بازوان توانمند و کمک رسان دولت در چرخه تولید، با مطالبه گری از قانون و مجلس پیشرو باشید.
حبیبی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت توانمندسازی نیروی کار فعال در حوزه صنعت، حتما باید تمرکز را به سمت آموزش شاغلین پیش ببریم و در این راستا استفاده حداکثری از مربیان توانمند آموزش فنی و حرفه ای استان در رشته های مختلف آموزشی می تواند کارگشا و موثر باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به مزایای قانون 110 کار، افزود: با توجه به شرایط پیش رو، حتما باید به سمت عارضه یابی حرکت کرد و از تمرکز بر نیازسنجی صرف، خارج شد و در این راستا، آموزش به شاغلین باید مورد توجه و توسط صنایع و آموزش کارجویان نیز در بخش دولتی انجام گیرد.
معاون صنایع اداره موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: شرکت ها می توانند با درخواست مجوز آموزشگاه از نوع الف در داخل شرکت ضمن ارائه آموزش های مورد نیاز بخش صنعت درآمدزایی نیز داشته باشند.

 
حبیبی تصریح نمود: امروزه باید تمرکز در صنعت به سمت اجرای TPM( نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر ) پیش رود تا به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی با ابراز امیدواری از حضور فعال صاحبان صنایع در استان به عنوان قطب صنعتی کشور، پیشنهاد داد تا ضمن انجام نظرسنجی در خصوص ویرایش دستورالعمل مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی صنایع، اهتمام ویژه داشته تا ضمن بررسی و نهایی شدن آن به تمامی مراکز استانها ابلاغ شود.
وی همچنین در پایان، از پایلوت شدن صنایع فعال استان و بررسی و تعیین صنعت برتر در حوزه آموزش توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: امور صنایع اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اساس مصادیق طراحی شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مسئولیت بررسی و تعیین صنعت برتر استان را برعهده دارد که پس از بررسی و اعلام نتایج، صنعت برتر استان در حوزه آموزش، معرفی خواهد شد.
شایان ذکر است؛ حبیبی، معاون صنایع اداره موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه این نشست، از خط تولید شرکتهای تراکتورسازی تبریز، نقشینه چاپ تبریز و صاف فیلم بازدید و نتایج این بازدید را خوب ارزیابی نمود.