اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1398
کد 4332

در دیدار شهردار، رئیس و عضو شورای شهر سردرود با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی مطرح شد:

طرح برگزاری مسابقات آزاد مهارت قالیبافی(تابلو فرش) در شهر سردرود

شهردار، رئیس و عضو شورای شهر سردرود با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بررسی و طرح برگزاری مسابقات آزاد مهارت قالیبافی در حوزه " تابلو فرش " در پایتحت تابلو فرش ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شهردار، رئیس و عضو شورای شهر سردرود با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بررسی و طرح برگزاری مسابقات آزاد مهارت قالیبافی در حوزه " تابلو فرش " در پایتحت تابلو فرش ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، شهردار، رئیس و عضو شورای شهر سردرود با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بررسی و طرح برگزاری مسابقات آزاد مهارت قالیبافی در حوزه " تابلو فرش"  در پایتحت تابلو فرش ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دیدار یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به سابقه طولانی و حجم عمده تولیدات تابلوهای فرش و همچنین طرح های توسعه با احداث مرکز تجارت فرش سردرود که این شهر را به عنوان پایتخت تابلو فرش ایران و جهان مطرح کرده است تصریح نمود: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود در این شهر در راستای شناساندن هرچه بیشتر این صنعت در شهر سردرود اقداماتی نظیر برگزاری المپیاد ملی مهارت قالیبافی( تابلو فرش) را برگزار کرده و همچنین در حوزه مشاغل پشتیبانی کننده صنعت مذکور فعالیت های آموزشی را داشته باشیم.  
نماینده افزود: با وجود جوانان مستعد در شهر سردرود و پایین بودن نرخ بیکاری در صورت احصاء و نیازسنجی نیازهای آموزشی از سوی نهادها و بنگاههای اقتصادی و با توجه به تنوع رشته های مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توانیم در جهت افزایش بهره وری و توانمندسازی اقشار مختلف، نقش موثرتری ایفاء نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونق تجارت تابلو فرش در سردرود از زمان های گذشته و وجود مراکز تجاری متعدد در این حوزه، آموزش های نرم را در کنارسایر آموزشهای مهارتی در اثربخشی و رونق تولید این فعالیت ها موثر دانست.
در این دیدار رئیس شورای شهر سردرود با اشاره به همجواری شهر سردرود با شهرک های صنعتی گفت: این شهر به غیر از صنعت فرش، ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای پیشرفت دارد.
وی در ادامه افزود: آموزش های مهارتی مهم و ماندگار است و در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توانمندسازی افراد ماهر و بسترسازی افراد برای خود اشتغالی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
شهردار سردرود نیز در این دیدار با اشاره به عدم وجود فضای مناسب برای ارائه آموزش های مهارتی به شهروندان سردرودی گفت: ما آماده هرگونه همکاری در جهت اختصاص فضای آموزشی مطلوب برای برگزاری دوره های مهارتی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هستیم.
در ادامه سرکار خانم مبصّر، عضو شورای شهر سردرود در خصوص نیازهای آموزشی سردرود در حوزه طراحی و دوخت، آشپزی، بافت ها و همچنین با توجه به تمرکز صنایع غذایی و رستوران ها به آموزش میزبانی، مهمانداری و به منظور جلب گردشگر بیشتر به سمت آموزش های مشتری مداری با استفاده از امکانات شهرداری اشاره و درخواست همکاری نمود.
وی با اشاره به جشنواره های متعددی که در این شهر برگزار می گردد، از برگزاری جشنواره تابلو فرش در اسفند ماه سال 1398 در این شهر، خبر داد.