اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 3 بهمن 1398
کد 4335

تفاهم نامه همکاری آموزشی با کانون بازنشستگان سپاه آذربایجان شرقی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری آموزشی با حضور محمود چمنی، رئیس کانون بازنشستگان سپاه آذربایجان شرقی و یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، به امضای طرفین رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با کانون بازنشستگان سپاه آذربایجان شرقی خبر داد.
در راستای همکاری و تشریک مساعی جهت اجرای آموزش های مهارتی مورد نیاز و توانمند سازی شغلی اعضای کانون و خانواده های آنان، تفاهم نامه همکاری آموزشی با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، محمود چمنی، رییس کانون بازنشستگان سپاه استان، تقی خلفا پور، معاون پژوهش بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، اصغر نافعی، مدیرتوانمند سازی کانون، در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به امضای طرفین رسید.
بنا بر این گزارش، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کانون بازنشستگان سپاه و علاقه مسئولین این کانون در خصوص توانمند سازی فرزندان و خانواده های بازنشستگان، از آماده گی کامل این اداره کل در خصوص ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به این افراد خبر داد.
وی در خصوص مفاد این تفاهم نامه افزود: آموزش و ارتقاء مهارت بازنشستگان عضو کانون و خانواده های آنان در حرفه های مورد نیاز جهت توانمندسازی شغلی آنان، آموزش و ارتقاء مهارت بازنشستگان و خانواده های آنان در زمینه مهارت‌های جنبی شغلی( اخلاق حرفه‌ای، کارآفرینی، بازاریابی، تنظیم قرارداد ها و پیمان ها، خلاقیت، مهارت‌های کسب وکار، مدیریت بنگاه، امورمالی، حسابداری، بهداشت و ایمنی در محیط کار و...)، آموزش و ارتقاء مهارت بازنشستگان و خانواده های آنان در زمینه‌ شایستگی های شغلی از جمله نرم افزارهای تخصصی مرتبط با مشاغل یا رشته تحصیلی آنان را از اهداف این تفاهم نامه است.
نماینده، معرفی، توسعه، نهادینه سازی، عمومیت بخشی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، اجرای مطلوب و افزایش بهره وری دوره‌های آموزشی مورد نظر، اطلاع رسانی و فراهم کردن زمینه  حضور حداکثری و داوطلبانه ی گروه های هدف در دوره های آموزشی مورد توافق طرفین را از دیگراهداف این تفاهم نامه برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در خصوص نحوه اجرای این دوره های آموزشی گفت: دوره های آموزشی موضوع این تفاهم نامه در سه روش و به صورت اجرای آموزش در مراکز آموزش فنی و حرفه ای تابعه اداره کل، اجرای آموزش توسط کانون و با تایید و نظارت اداره کل، و به صورت مشارکتی قابل اجرا می باشد.
محمود چمنی، رییس کانون بازنشستگان سپاه استان در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص مهارت آموزی به اقشار مختلف جامعه،گفت : آموزش های فنی و حرفه ای در جهت توانمند سازی فرزندان بازنشسته از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: فرزندان آذربایجانی باید متکی به فن و مهارت های خود باشند ومن یقین دارم 40 درصد از این آموزشها در جامعه منجر به اشتغال می گردد.
چمنی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، تدوین استانداردها و سرفصل های مورد نیاز جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز فاقد استاندارد، تهیه و اجرای برنامه های اطلاع رسانی و توجیهی جهت بسترسازی و فرهنگ سازی در بین گروههای هدف تفاهم نامه در زمینه ی مهارت آموزی و تهیه و تنظیم محتوای آموزشی تئوری و عملی بر اساس استانداردهای مهارت شغل و آموزشی موجود را از اهم تعهدات مشترک در این تفاهم نامه برشمرد.