اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398
کد 4360

اولین دوره مسابقات " مهارت رباتیک تبریز " افتتاح شد

آئین افتتاح اولین دوره مسابقات " مهارت رباتیک تبریز " در دو بخش آزاد و دانش آموزی امروز چهارشنبه 23 بهمن ماه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی 3 تبریز برگزار گردید.
آئین افتتاح اولین دوره مسابقات " مهارت رباتیک تبریز " در دو بخش آزاد و دانش آموزی امروز چهارشنبه 23 بهمن ماه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی 3 تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مسابقات " مهارت رباتیک تبریز " امروز چهارشنبه 23 بهمن ماه با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقیی، شکوراکبرنژاد، عضو شورای شهر تبریز، اسدی، معاون فرماندار تبریز، رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی و جمعی از مسئولین استانی و خانواده های شرکت کنندگان در اولین دوره مسابقات مهارت رباتیک تبریز در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی 3 تبریز افتتاح شد.

 

 
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این آئین گفت:امروز و فردای ما با انقلاب ربات ها همراه است و زندگی بشر را دچار تحولاتی اساسی خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: صنعت رباتیک امروزه مورد توجه تمامی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است و پیشرو ترین کشور در این زمینه نیز،کشور ژاپن است که 40 درصد رباتهای دنیا را در اختیار دارد.
نماینده خاطر نشان کرد: روبوتیک امروزه در کار و در زندگی ما ورود پیدا کرده است و به شدت در آسایش و راحتی انسانها و سهل الوصول شدن کارها تاثیر گذاشته است.

 

 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: در صنایعی که با خطرات جانی و آسیب های جبران ناپذیری همراه است، حضورو نقش  ربات های انسان نما می تواند از میزان بروز خطرات ناشی از کارهای سخت از جمله آتش نشانی، جوشکاری و ... کم کرده و سلامتی انسانها را تضمین نماید.
 نماینده افزود: متاسفانه کشور ما در بحث روبوتیک بخصوص در مباحثی چون، نصب و راه اندازی و نگهداری چندان برخوردار نیست و این اموربا صرف هزینه های گزاف توسط کارشناسان خارجی انجام می پذیرد.
وی اضافه کرد: رباتها مشاغل ما را تحت تاثیر قرار داده اند و ما انسانها ناگزیر از استفاده از رباتها هستیم.
نماینده در پایان از حامیان مالی اولین دوره مسابقات " مهارت رباتیک تبریز" پارک علم و فن آوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ماتریس تشکر و قدردانی بعمل آورد.