اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1399
کد 4438

با هدف مهارت افزایی سربازان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح صورت گرفت:

تفاهم نامه همکاری آموزشی بین فرماندهی نیروی انتظامی و آموزش فنی و حرفه ای ملکان به امضای طرفین رسید

در راستای ارائه آموزشهای مهارتی و براساس تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشستی با حضورجانشین فرماندهی نیروی انتظامی و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان برگزار و تفاهم نامه شهرستان به امضای طرفین رسید.
در راستای ارائه آموزشهای مهارتی و براساس تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشستی با حضورجانشین فرماندهی نیروی انتظامی و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان برگزار و تفاهم نامه شهرستان به امضای طرفین رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، حمید دهی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان با اعلام این خبرگفت: نشست هم اندیشی مهارتی با حضور سرهنگ برجی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و حمید دهی، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان در راستای ارائه آموزشهای مهارتی و براساس تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برگزار گردید.
وی اظهار داشت: دراین نشست سرهنگ برجی جانشین فرماده انتظامی ملکان از همکاری های صورت گرفته در سالهای گذشته مرکز از آموزشهای ارائه شده تقدیر و بر تداوم این آموزشها در سال جاری تاکید نمود.
دهی با اشاره به این موضوع که آموزشهای مهارتی و آموزش در محیط کار واقعی در دستور کار این نهاد قرار دارد افزود: نقش آموزش سربازان با رویکرد اشتغال آنان پس از فراغت از دوره سربازی بسیار حائز اهمیت است.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان همچنین با اشاره به ضرورت تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای مهارت سربازان و اجرائی نمودن تفاهم نامه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جهت بهره گیری در زمان خدمت و توانمند ساختن آنان اعلام آمادگی کرد و افزود: امیدواریم ضمن ارائه آموزشهای مهارتی و توانمندسازی سربازان نیروهای مسلح شرایط ورود آنان به بازار کار پس از اتمام دوره مقدس سربازی فراهم گردد.
 در این نشست تفاهم نامه همکاری آموزشی فی مابین مرکز آموزش فنی وحرفه ای و فرماندهی منطقه انتظامی ملکان منعقد گردید.
حمید دهی خاطر نشان کرد: به موجب این تفاهم نامه، مقرر گردید سربازان و کارکنان  وظیفه منطقه انتظامی ملکان جهت شرکت در دوره های آموزشی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان معرفی و ضمن گذراندن دوره های آموزشی فناوری اطلاعات، برق ساختمان و سایر دوره های مهارتی پس از آزمون و کسب نمره قبولی گواهینامه مهارت دریافت نمایند.