اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 31 خرداد 1399
کد 4451

در دیدار مدیران کل مرکز خدمات حوزه های علمیه و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تاکید شد:

نقش موثر طلاب و روحانیون در نهادینه کردن فرهنگ مهارت افزایی در جامعه

در دیدار مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه و آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی بر تحقق شعار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هر طلبه یک مهارت تاکید گردید
در دیدار مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه و آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی بر تحقق شعار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هر طلبه یک مهارت تاکید گردید
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسوی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان با رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
 بنا بر این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر وکالتی به سمت مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و مقوله مهارت افزایی مرکز خدمات حوزه علمیه استان خواهان ایجاد شرایطی برای آموزش مهارت های عملی برای روحانیون و طلاب و خانواده محترم ایشان است.
وی، در این خصوص ابراز داشت: با عنایت به سفر اخیر رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان و افتتاح مرکز خدمات حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی که به عنوان اولین مرکز خدمات حوزه علمیه در سطح کشور است، امیدواریم با آغاز این حرکت بتوانیم از ظرفیت بالای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ارتقای مهارت جامعه روحانیون گام های موثرتری برداریم.
موسوی با اشاره به شعار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با عنوان "هر طلبه یک مهارت " گفت: روحانیون و طلاب از فعالان اجتماعی هستند و آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در توانمندسازی و ارتقاء سطح معیشت و زندگی خانواده های طلاب  موثر است.
 دکتر وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین مرکز خدمات حوزه های علمیه و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امیدواریم تا طلاب و روحانیون و خانواده‌های معزز ایشان بتوانند از ظرفیت بالای آموزشهای فنی و حرفه ای برخوردار شوند.
وی، با بیان این مطلب که تعداد مهارت ها در دنیای کنونی افزایش یافته و این مهارت ها در حوزه‌های گوناگون زندگی گسترده شده تصریح کرد: می‌توانیم با احصاء و نیاز سنجی، آموزش های مورد نیاز روحانیون را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آن اجرا کنیم.
 در این دیدار با اشاره به کمرنگ شدن ارزش فراگیری مهارت در خانواده‌ها، بر نقش موثر جامعه روحانیون و طلّاب به عنوان فعالان اجتماعی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مهارت افزایی و مهارت آموزی در جامعه تاکید شد.