اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 2 تير 1399
کد 4452

در راستای همکاری های آموزشی فیمابین صورت گرفت:

انعقاد تفاهم نامه آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی

این تفاهم نامه آموزشی در 11 ماده و 39 بند، به امضای دکتر وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و حامد شب خیز، رییس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، تفاهم نامه آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی، در راستای همکاری و تشریک مساعی در اجرای  برنامه های فرهنگی و هنری و آموزش های مهارتی  و شغلی مورد نیاز اعضا و پرسنل طرفین منعقد گردید.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در جریان امضای این تفاهم نامه آموزشی، با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی در جامعه استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در جامعه هنرمندان را در تحقق بخشیدن به این امر بسیار حائز اهیمت دانست.
وی، با اشاره به مفاد این تفاهم نامه، آموزش و ارتقاء مهارت هنرمندان و خانواده های آنان در حرفه های مورد نیاز جهت توانمندسازی شغلی آنان، معرفی ، توسعه، نهادینه سازی، عمومیت بخشی وترویج فرهنگ مهارت آموزی؛ با تولید محتوا و اجرای برنامه های مشترک فرهنگی- هنری- آموزشی و همایش ها وسمینارهای مشترک و مسابقات مهارتی وارتقاء مهارت هنرمندان و خانواده های آنان درزمینه ی مهارت‌های جنبی شغلی (اخلاق حرفه‌ای، کارآفرینی، بازاریابی، تنظیم قرارداد ها وپیمان ها ،خلاقیت، مهارت‌های کسب وکار، مدیریت بنگاه ،امورمالی ، حسابداری ، بهداشت وایمنی درمحیط کار را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.
وکالتی در خصوص اجرای برخی از دوره های آموزشی به صورت مشترک گفت : در این روش، بخشی از امکانات مورد نیاز دوره های آموزشی (فضا،تجهیزات، ابزار، موادمصرفی)، توسط یکی از طرفین، و مابقی توسط طرف دیگر تفاهم نامه، تامین خواهد شد.
تعیین سرفصل ها واستانداردهای آموزشی مورد نیاز دوره های آموزشی موضوع تفاهم نامه، برگزاری دوره‌ های ‌آموزشی مورد نیاز مطابق مقررات سازمان درمراکزتابعه ‌توسط‌ مربیان مراکز و یا با اعزام ‌مربی به‌کارگاه‌های تجهیزشده توسط بسیج حسب‌ شرائط ‌تعیین‌شده‌ در قراردادهای‌ آموزشی ‌فیمابین از دیگرموارد این تفاهم نامه آموزشی است.
حامد شب خیز، رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در ارتقاء سطح مهارت اقشار مختلف جامعه و استفاده ازاین امکانات و آموزش ها را در جهت اشتغال جوانان و افراد جویای کار در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد.
شب خیز، نیازسنجی مهارت های مورد نیاز هنرمندان عضو و خانواده های آنان ، برگزاری برنامه ها و آمورش های فرهنگی و هنری برای کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای به در خواست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معرفی جوانان ماهر و توانمند از بین اعضا و خانواده های آنان جهت شرکت در مسابقات استانی و ملی مهارت را از تعهدات سازمان بسیج هنرمندان در این تفاهم نامه آموزشی عنوان کرد.
وی، تدوین استانداردها وسرفصل های مورد نیازجهت برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز فاقد استاندارد، تهیه وتنظیم محتوای آموزشی تئوری وعملی براساس استانداردهای مهارت شغل وآموزشی موجود، حمایت از اجرای مسابقات مهارت با رویکرد  مشارکت حداکثری جوانان و اعضای مستعد و کسب حداکثر افتخار برای استان را از مهمترین تعهدات مشترک در این تفاهم نامه برشمرد.