اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 16 تير 1399
کد 4470

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

به همکاران سازمان برنامه و بودجه مأموريت مي دهم خلاء ايجاد شده در اثر افزايش ٥٠ درصد فوق العاده شغل در بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تدبير کرده و به بودجه ساير سازمان كمك كنند

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: سرمایه انسانی و ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سرمایه ملی است
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ظرفیت ها و سرمایه انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سرمایه انسانی را سرمایه ملی دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و سعید طاهری، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه در خصوص مسأله مهارت آموزی و جایگاه و اهمیت آن در کشور دیدار و گفتگو کرد.
بنا براین گزارش، هاشمی، در این دیدار ضمن قدرداني از آقایان پوراصغري و طاهري و همكاران آنها در امور آموزش و پرورش و فني و حرفه اي سازمان برنامه و بودجه  براي حضور در جمع مديران و كارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خرداد ماه سال جاری، گفت: این رويكرد برنامه اي به مهارت اتفاق كم نظيري در تاريخ سازمان بوده است.
معاون وزیر کار افزود: معرفي دارائي هاي مادي و سرمايه انساني و ظرفيت هاي سازمان آموزش فني حرفه اي در حکم  سرمايه ملي است كه اگر حمايت نشود اين سرمايه ها بلا استفاده مي ماند و سرمايه ملي هدر خواهد رفت.
هاشمی بیان کرد: در نظام اداری کشور ارزش گواهینامه مهارت نباید تحت الشعاع مدرک گرایی ضعیف شمرده شود.
وی تصریح کرد: شرايط کنونی كشور را مي دانيم اما باور داريم كه با توانمندسازي و ايجاد اشتغال مولد كسالت از جامعه زدوده مي شود و وضعيت معیشتی سخت مردم بهبود مي يابد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: بر تسريع در واگذاري های سازمان به عنوان سياستِ محوري سازمان برنامه و بودجه  باور داريم و با جديت این موضوع را  دنبال می کنیم.
هاشمی، ابراز امیدواری کرد: چنانچه موفق شویم 10 درصدِ جمعیت 36 هزار نفری روستانشین کشور را زیر چتر مهارت ببریم، می توانیم موجی از امیدواری در بین این گروه هدف ایجاد کنیم.
شورای مهارت در استان ها باید قانونمند و پایدار باشد
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان با تأکید بر برگزاری مستمر شورای مهارت استان ها برای هم افزايي و مديريت آموزش هاي مهارتي گفت: در شوراي مهارت هر استان يك پروژه محوري را با همكاري استاندار و متناسب با ظرفيت هاي هر استان دنبال می كنيم.
وی تصریح کرد: با ايجاد ساختاري مناسب همانند «سازمان ملي مهارت» از موازي كاري در آموزش هاي مهارتي جلوگيري شود.
هاشمی از سازمان برنامه و بودجه خواست براي اعطای تسهيلات اشتغال تبصره ١٨ و اعتبارات عمراني پيوست مهارت را الزامي كند و افزود: تخصیص اعتبار و یا ردیف بودجه ای برای سازمان ها و نهادها، برای مهارت آموزی طوری تدبیر شود که با اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باشد.
وی تصریح کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار از تملک دارایی، لازمه تجهیز مراکز ثابت می باشد.
معاون وزیر کار در خصوص سهم اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سهم اعتبارات سازمان بسیار ضعیف و غیرعملیاتی است و صرفاً پوشش دهنده حقوقِ بدون پرداخت سایر مزایا می شود.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حر فه ای کشور، پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه در سال آینده برای مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور را مطرح کرد که از سوی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و سعید طاهری، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گرفت.
 نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:
براي تجهيزات كارگاه هاي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از بودجه عمراني کشور استفاده خواهیم کرد
در ادامه این دیدار، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن اشاره به  رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه کشور به موضوع مهارت آموزی از جمله حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را مثبت قلمداد کرد و گفت: در هفته ملی مهارت در سازمان حضور خواهم داشت.
نوبخت تصریح کرد: با پيوست مهارت براي تسهيلات اشتغال و بودجه هاي عمراني موافقم.
وی بیان داشت: به همکاران سازمان برنامه و بودجه مأموريت مي دهم خلاء ايجاد شده در اثر افزايش ٥٠ درصد فوق العاده شغل در بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تدبير كنند و به بودجه ساير سازمان كمك كنند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با پرداخت بدهی بازنشستگان سازمان موافقت کرد و در خصوص مکاتبه و درخواست های 12 گانه سازمان دستور ويژه صادر کردند.