اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1399
کد 4471

رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خبر داد:

ارائه بیش از 5 هزار نفر- دوره آموزشهای مهارتی در سه ماهه اول سال 1399

وحید حیّ العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان از ارائه 5 هزار و 218 نفر دوره آموزشهای فنی و حرفه ای در سه ماهه اول سال جاری در استان آذربایجان شرقی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد خبر داد.
وحید حیّ العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان از ارائه 5 هزار و 218 نفر دوره آموزشهای فنی و حرفه ای در سه ماهه اول سال جاری در استان آذربایجان شرقی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، وحید حیّ العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی و مشارکتهای مردمی استان با اعلام این خبر افزود: آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان در سه ماهه اول سال 99 تعداد 5 هزار و 218 نفر دوره آموزش های مهارتی را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به مهارت آموزان ارائه نموده است.
وی در ادامه افزود: از مجموع 214 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در سطح استان، در مجموع 1 میلیون و 413 هزار و 355 نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای موردنیاز به علاقمندان به مهارت آموزی ارائه شده است.
رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: در خوشه های خدمات؛3 هزار و 266 نفر دوره، صنعت؛1 هزار و 366، فرهنگ و هنر؛ 578 و کشاورزی؛ 8 نفر دوره آموزشهای مهارتی ارائه شده است.
وحید حی العالم اظهار داشت: تعداد کارآموزان مهارت دیده در بخش های مختلف آموزشی به تفکیک زن و مرد؛ 2 هزار و 448 نفردوره مرد با 968 هزار نفر- ساعت آموزش  و 2 هزار و 770 نفردوره زن با 445 هزار و 353 نفر- ساعت آموزش بوده است.
وی همچنین با اشاره به وجود تنّوع در رشته و حرفه های مختلف آموزشی از بیشترین آمار ثبت نام شده در چندین حرفه در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در حرفه های برقکار صنعتی درجه 2( کار و دانش) تعداد484 نفر، ارائه مطلب با power point تعداد 308، مونتاژکار و نصّاب تابلوهای برق 258، جنسیت پردازی اشیاء بی جان در نقاشی مداد رنگی 248 و بازیابی اطلاعات سیستم های رایانه ای به روش ساده با 212 نفر بیشترین تعداد کارآموز را برای حضور در دوره  های آموزشی به خود اختصاص داده است.
حیّ العالم در پایان تصریح نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام پروتکل های بهداشتی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، دوره های آموزش مجازی نیز در کنار آموزشهای حضوری برگزار شده است.