اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 22 تير 1399
کد 4475

تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و شهرداری منطقه 6 تبریز منعقد شد.

رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و سامان احمدزاده، شهردار منطقه 6 تبریز ضمن دیدار و گفتگو در راستای مهارت افزایی، تفاهم نامه همکاری آموزشی امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرداری منطقه 6 تبریز منعقد شد.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و سامان احمدزاده، شهردار منطقه 6 تبریز ضمن دیدار و گفتگو در راستای مهارت افزایی، تفاهم نامه همکاری آموزشی امضاء کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، بهبود کیفیت و ارتقاء شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کاهش معضلات زندگی شهری از طریق افزایش توانایی ها و مهارت های مورد نیاز شهروندان، اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج و سبک زندگی صحیح ایرانی – اسلامی با آموزش مهارت های مرتبط به شهروندان، حفظ و توسعه فضای سبز شهری، افزایش رضایت شهروندان با ارتقاء مهارت های فنی و شغلی اصناف، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کمک به اقتصاد خانوارهای شهری الخصوص اقشار آسیب پذیر از طریق توانمند سازی شغلی مهارت جویان به ویژه در زمینه مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی بومی و توانمندسازی شهروندان جهت افزایش اشتغال زایی و درآمدزایی در این بخش و ... را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.
وکالتی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث مهارت آموزی در دنیا خاطر نشان کرد: 25 تیرماه توسط یونسکو، روز جهانی مهارت جوانان نامگذاری شده است و در کشور ما نیز ششم مرداد، روز کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای است که بیانگر اهمیت مهارت آموزی و مهارت افزایی است.
سامان احمدزاده، شهردار منطقه 6 تبریز نیز در این دیدار بر لزوم مهارت افزایی شهروندان تاکید کرد و افزود: امروزه دنیا به سمت مهارت حرکت می کند و کسی که کار فنّی و یدی دارد در دنیا مقبول تر و با سواد تر تلقی می شود و این امر مستلزم آن است که در کنار آموزش و تحصیلات دانشگاهی حتما باید مهارت آموزی نیز جدّی گرفته شود.
شایان ذکر است؛ در حاشیه این بازدید از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز بازدید بعمل آمد.