اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 24 تير 1399
کد 4477

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

اجرای دستورالعمل های دورکاری در ادارات کل استان ها ضروری است

حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست ویدئو کنفرانس در خصوص تشریح مباحث دورکاری بر اجرای دستورالعمل های اجرایی مرتبط در ادارات کل استان ها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور، نشستی با حضور حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ( رئیس کارگروه اجرای طرح دورکاری )، داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ( دبیر کارگروه ) و رضا نصری، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبري اجراي آموزش وحسن كشاورز جوبنه، مديركل دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان ( اعضای کارگروه )، بهناز طاهرپور، پزشک معتمد سازمان و مدیران کل استان ها ( به صورت ویدئو کنفرانس )در 23 تیرماه در سالن مهارت برگزار شد.
 در ابتدای این نشست، پزشک معتمد سازمان با اشاره به ضرورت بالابردن سطح ایمنی همکاران در مقابله با ویروس کرونا گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن مراکز و محیط کار با مواد ضدعفونی کننده استاندارد، پرسنل باید در زمان حضور در محل کار از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.
وی افزود: بیماران زمینه ای با در دست داشتن گواهی صادره از طرف پزشک درمانگر، افرادی که در پالت های زمانی مشخصی داروهایی استفاده می کنند که سطح ایمنی بدن آن ها پایین می آید، افرادی که از راه دور برای حضور در محل کار رفت و آمد دارند و به اجبار از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و با ارباب رجوع مستقیما در ارتباط هستند، باید از دورکاری استفاده کنند.
بهناز طاهرپوردر پایان، حضور کارشناسان بهداشتی را در ادارات کل و مراکز الزامی دانست و بیان کرد:  برگزاری جلسات توجیهی آموزش پروتکل های بهداشتی برای پرسنل و نیروهای خدماتی و نحوه استفاده صحیح از ماسک و ضدعفونی کننده ها ضروری است . 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط ناگوار به وجود آمده در جامعه گفت: با تدبیر مدیران کل استان ها، لازم است پروتکل های دورکاری از امروز به مرحله ی اجرا درآید،  زیرا سلامت همکاران برای ما اصل است.
وی تصریح کرد: این مصوبه به تصویب اعضای کارگروه اجرای طرح دورکاری رسیده  و با رعایت پروتکل های دورکاری در سازمان به مرحله اجرا درآمده است و محدودیتی برای اجرای این بخشنامه وجود ندارد.
در ادامه فیروزی بیان کرد: مدیران کل استان ها زمینه های لازم را برای دورکاری پرسنل فراهم کنند تا از حضور متراکم همکاران در محل کار اداری جلوگیری شود و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند انجام شود.
وی تاکید کرد: مدیران کل در قالب دستورالعمل اجرایی و رعایت شیوه نامه، دورکاری و فاصله گذاری اجتماعی را به مرحله اجرا در بیاورند و در اجرای این شیوه نامه تسریع کنند.