اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 30 تير 1399
کد 4481

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد:

تبریز، میزبان مسابقات ملی مهارت در بحث مدیریت منابع آبی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از میزبانی تبریز برای مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در بحث مدیریت منابع آبی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از ایسن، علی مسگر عصر روز یکشنبه در نشست خبری هفته ملی مهارت، اظهار کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور به عنوان عضوی از سازمان جهانی مهارت، هر ساله مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه ملی مهارت را برای افراد زیر ۲۱ سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: ثبت نام این مسابقات از ۲۲ تیر آغاز شده و تا اواخر تیرماه به صورت مجازی ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: مسابقه ملی مهارت در ۴۰ حرفه مختلف زیربخش‌های فناوری ساخت و ساز، مد و هنرهای خلاقانه، فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی، فناوری مهندسی و تولید، خدمات رسانی شخصی و اجتماعی و حمل و نقل برگزار می‌شود تا افراد دارای مهارت شناسایی شوند.
مسگر عصر گفت: افراد منتخب شهرستانی در اوایل مرداد ماه در مرحله مسابقات استانی شرکت می‌کنند و در هر حرفه یک فرد منتخب استانی وارد مرحله کشوری خواهد شد.
وی متذکر شد: هرساله مسابقات مرحله کشوری به صورت متمرکز در استان تهران و البرز برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این مرحله به صورت غیر همزمان و غیر متمرکز در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: منتخبان مرحله کشوری نیز به اردوهای جهانی معرفی می‌شوند و نفرات برتر این اردوها به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ چین راه خواهند یافت.
رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش فنی حرفه‌ای استان گفت: آذربایجان شرقی طی سال‌های گذشته افتخارات بسیاری را از این مسابقات جهانی کسب کرده به طوری که مدال نقره در حرفه طلا و جواهرسازی و دیپلم افتخارهای بسیاری در حرفه‌های دیگر را دریافت کرده است.